بارش رحمت الهی در آذربایجان غربی با ۴۲ درصد افزایش به ۴۰۰ میلیمتر رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت:بارش نزولات آسمانی در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

کیومرث دانشجو ضمن اشاره به اینکه این میزان حدود ۱۱۹ میلی متر بیشتر از زمان مشابه سال آبی گذشته است افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۲۸۳ میلی متر بارش در آذربایجان غربی به ثبت رسیده بود.

وی اظهار کرد: بارش‌های اخیر تراز آب حوزه آبریز دریاچه ارومیه را به ۴۰۰ میلیمتر، رودخانه زاب ۷۸۴ میلیمتر، و ارس در آذربایجان را به ۳۱۱ میلیمتر رسانیده است.

کیومرث دانشجو اضافه کرد: بارش‌های اخیر حجم آب ذخیره شده دریاچه ارومیه را ۵۱ درصد، رودخانه زاب را ۵۴ درصد و ارس را ۲۲ درصد افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در روز‌های ابتدایی خرداد سال جاری بارش‌های خوبی در استان ثبت شده و متوسط بارش‌ها به ۲۱ میلیمتر رسیده است.

افزایش بارندگی‌های بهاری در مهاباد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت:تاکنون ۱۳۰ میلی متر بارندگی بهاری در مهاباد گزارش شده است که این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد بیشتر است.

کیومرث دانشجو با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر در استان موجب آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر بسیاری از شهرستان‌ها و روستا‌ها شد و در برخی نقاط خسارت‌های جانی و مالی را در پی داشته افزود: پیش بینی می‌شود از اواخر روز دوشنبه سامانه بارشی فعالی به استان وارد شود که برای ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش‌های رگباری توام با رعد و برق دور از انتظار نیست.

انتهای پیام /س خ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.