فرمانده نیرو‌های موشکی راهبردی روسیه اعلام کرد با افزایش سهم تسلیحات پیشرفته در نیرو‌های موشکی راهبردی، این کشور به قابلیت‌های جدیدی در عرصه بازدارندگی هسته‌ای دست یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  ژنرال سرگئی کاراکایف، فرمانده نیرو‌های موشکی راهبردی روسیه، اعلام کرد سهم تسلیحات پیشرفته در نیرو‌های موشکی راهبردی روسیه به ۶۶ درصد افزایش یافته است و آن‌ها به قابلیت‌های جدیدی برای بازدارندگی هسته‌ای دست یافتند.

او در مصاحبه با روزنامه «کراسنایا زوزدا» روسیه گفت: اجرای طرح‌های ۲۰۱۷ در خصوص تجهیز کردن یگان‌های نیرو‌های موشکی راهبردی با تسلیحات بهتر در واقع سهم نمونه‌های مدرن تسلیحات موشکی را تا ۶۶ درصد افزایش داده و دستیابی نیرو‌های موشکی راهبردی را به قابلیت‌های جدید بازدارندگی هسته‌ای امکان‌پذیر کرده است.

این مقام نظامی روس در ادامه تاکید کرد نیرو‌های موشکی راهبردی همچنین مقادیر قابل توجهی تجهیزات اضافی دریافت کردند.

شایان ذکر است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیشتر اعلام کرد مسکو همچنان به تلاش‌های خود برای افزایش نقش نیروی دریایی این کشور در بازدارندگی هسته‌ای ادامه می‌دهد. او گفت: روسیه به تامین جدیدترین تسلیحات، سامانه‌های مخابراتی، اطلاعاتی و تجهیزات برای ناوگان نیروی دریایی خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

پیشرفت قابلیت‌های  بازدارندگی هسته‌ای روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار