رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در حوادث سیل و آبگرفتگی اخیر ۹ تن از هموطنان جان خود را از دست دادند.

۱۵ استان کشور درگیر سیل و آبگرفتگی/ ۹ فوتی و یک مفقودی در حوادث اخیرمرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص امدادرسانی به سیل زدگان از روز  30 اردیبهشت تا ساعت 7 صبح 7 خرداد ماه اظهار کرد:  15 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، قم،کردستان،گلستان،گیلان و همدان گرفتار سیل و آبگرفتگی بودند.

وی افزود: 795 امدادگر هلال احمر در قالب 188 تیم امدادی به 3 هزار و 650 نفر در 90 شهر، روستا و مناطق عشایر نشین گرفتار در سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند و به 558 نفر خدمات اسکان اضطراری دادند.

سلیمی ادامه داد: طی 7 روز گذشته 9 نفر در حوادث  فوت کردند. از این میان 6 نفر بر اثر سیلاب در استانهای آذربایجان غربی، تهران،کردستان و زنجان و 3 نفر بر اثر صاعقه در آذربایجان غربی، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست دادند  و یک نفر در شهرستان میانه از توابع استان آذربایجان شرقی مفقود شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: امدادگران در طول این مدت از 361 منزل مسکونی گرفتار در سیل آب تخلیه و 18 دستگاه خودرو را از مسیر سیلاب رها سازی کردند.

سلیمی ادامه داد: در طول 7 روز گذشته امدادگران  124 دستگاه چادر، 1700 تخته پتو، 530 تخته موکت، 180 ست ظروف و 180 ست شستشو، 108 دستگاه والور و فانوس و 260 کلمن، 658 کیلوگرم نایلون، 3هزار و 100 قوطی کنسرو، 7 هزار قرص نان،  1400 کیلوگرم برنج، 700 کیلوگرم روغن، 800 کیلوگرم قند و شکر و 700 کیلوگرم حبوبات توزیع کردند.

وی تصریح کرد: امدادرسانی در شبستر(آذربایجان شرقی) و پیرانشهر(آذربایجان غربی) و جستجوی مفقودین در میانه (آذربایجان شرقی) ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
خواهشمندم مسئولان چاره ای بیندیشند
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
(از مدیران سایت خبرنگاران جوان خواهشمندم این کامنت را برای دولت ارسال کنند)
در قضیه سیل و خسارات آن باید به این حقیقت توجه کرد که سیل هیچ وقت قله کوه را تهدید نمی کند بلکه کف دره را تهدید می کند چون طبق قوانین خلقت جریان آب همیشه به پایین ترین مکان هجوم می آورد در نتیجه مکان های مورد تهدید سیل قبل از اینکه بارانی بیاید کاملاً مشهود است و با یک مساحی می توان به مردم گفت که در کجا خانه بسازند تا مورد تهدید سیل واقع نشوند و یا اینکه دولت کجا باید کانال انحراف سیل را بسازد تا بتواند علاوه بر جلوگیری از خسارت ذخیره آب هم داشته باشد.خرج کردن بودجه دولتی برای پیش گیری از سیل بهترین نوع سرمایه گذاری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
خدابیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
خدا فقط رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
چرا با این همه بارندگی و سیل، دریاچه ارومیه احیا نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
باید هرچه سریع کمک کنیم
آخرین اخبار