رهبر اقلیت سنای آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور برای جعلی خواندن تحقیقات بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶  انتقاد کرد.

رهبر اقلیت‌ سنا ترامپ را برای جعلی خواندن تحقیقات مولر مورد انتقاد قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، چاک شومر، رهبر اقلیت‌ سنای آمریکا، پیام توئیتری ترامپ درباره تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا را مورد بررسی و انتقاد قرار داد و به رئیس جمهور آمریکا یادآور شد تحقیقات تیم مولر منجر به چندین اعلام جرم و درخواست مجازات شده است. ترامپ پیشتر در پیامی توئیتری تحقیقات تیم بررسی مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا را جعلی و ساختگی خوانده بود.

رهبر اقلیت‌ سنا روز یکشنبه در پیام توئیتری خود آورد: آقای رئیس جمهور من دوست ندارم حرف‌های خود را تکرار کنم، اما اجازه دهید بار دیگر یادآور شوم: تحقیقات بازرس ویژه رابرت مولر هم منجر به اعلام جرم علیه 19 نفر و 3 شرکت شده است و هم تقاضای مجازات علیه برخی افراد را به دنبال داشته است. این همان چیزی است که ما همگی از آن آگاه هستیم.

به گزارش هیل، تیم تحقیقاتی مولر سه تن از کارکنان و مقامات ستاد انتخاباتی ترامپ را با توجه به اتهامات بدست آمده مجرم اعلام کرد از جمله این افراد مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی و نیز جورج پاپادوپولوس و ریچارد گیتس از مشاوران سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ هستند. همچنین الکس وندر زوان، وکیل هلندی نیز به اتهام اظهارات نادرست و دروغ به بازرسان تیم تحقیقاتی مولر درباره ارتباطش با گیتس مقصر شناخته شد.  ریچارد پینیدو   نیز به اتهام جعل هویت برای فروش شماره حساب‌های بانکی مجرم شناخته شد. پال منافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ نیز در این پرونده از سوی بازرسان تیم تحقیقاتی مولر مقصر شناخته شد. مولر همچنین علیه 13 تبعه روس و 3 سازمان بزرگ روسیه به ادعای مشارکت برای مداخله در انتخابات سال 2016 آمریکا اعلام جرم کرد.

ترامپ بارها با حمله به تحقیقات تیم بازرسی مولر آن را تعقیب توهمات دانسته و مدعی شده است این تحقیقات بر ضد او صورت می‌گیرد. اخیرا رئیس جمهور آمریکا ادعاهای بی‌اساسی را درباره اینکه پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، از ستاد انتخاباتی او جاسوسی کرده است را مطرح کرد. این در حالی است که مقامات اطلاعاتی بلندپایه زمان باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، تمامی این ادعاها را تکذیب کردند.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر اوایل روز یکشنبه تحقیقات تیم بررسی مداخله روسیه در انتخابات اخیر آمریکا را مورد حمله و انتقاد قرار داد و آنرا تعقیب توهمات جعلی عنوان کرد و برای جان‌های جوان و زیبایی که به ادعای او به واسطه تحقیقات مولر از بین رفته‌اند ابراز تاسف کرد.

انتهای پیام/

انتقاد چاک شومر از اظهارات ترامپ درباره تحقیقات رابرت مولر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار