پیش بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده، اثر طبیعی ملی سوسن چلچراغ در داماش رودبار گلدهی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی فلاح سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: در آخرین بازدید از وضعیت اثر طبیعی ملی گل سوسن چلچراغ، وضعیت این گیاه خوب بود و پیش بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده، این اثر طبیعی ملی در داماش رودبار به گل بنشیند.

وی افزود: امسال به دلیل موج سرما و برف نابهنگام اردیبهشت ماه سال جاری، زمان شروع گلدهی سوسن چلچراغ را با تاخیر رو به رو کرده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار خاطر نشان کرد: با توجه به مراجعه زودتر از موعد علاقه‌مندان بازدید از گلدهی اثر طبیعی ملی سوسن چلچراغ در داماش رودبار، از طبیعت دوستان تقاضا داریم تا اخبار مربوط به وضعیت گل را از پورتال رسمی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به آدرس اینترنتی https://gilan.doe.ir دنبال کرده و بعد از اطمینان یافتن از زمان دقیق گلدهی، به محل مراجعه کنند.

مصطفی فلاح همچنین با اعلام این موضوع که رسالت و وظیفه اصلی سازمان حفاظت محیط زیست، حفظ و حراست از این اثر طبیعی است، از همه علاقه‌مندان به بازدید از گل درخواست کرد در هنگام بازدید، کمال همکاری را با محیط بانان داشته باشند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با بیان اینکه اینکه سوسن چلچراغ ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی قد دارد و در کوهستان داماش رودبار با بیش از هزار و ۷۰۰ متر ارتفاع به صورت خودرو می‌روید افزود:نام علمی سوسن چلچراغ لیلیوم لدبوری است.

مصطفی فلاح  با اشاره به اینکه رویش این گل زیبا و کمیاب برای نخستین بار در سال ۱۳۵۴ در داماش رودبار شناسایی شد و با تصویب شورای عالی محیط زیست کشور در سال ۱۳۵۵ با شماره ۷۱ به عنوان اثر طبیعی و ملی به ثبت رسید تصریح کرد: منطقه داماش رودبار و لنکران جمهوری آذربایجان تنها رویشگاه این گل در جهان است.

 

انتهای پیام/م.ع

اثر طبیعی ملی سوسن چلچراغ تا ۱۰ روز آینده گلدهی می‌کند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یزدانی
۲۲:۱۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
الان 23 خرداد گل داده اند یانه