فرماندار شهرستان زرند از برگزاری طرح کتابت قران برای اولین بار در شهر در زرند خبرداد.

شرکت ۶۰۴ شهروند زرندی در ماه مبارک رمضان در کتابت قرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حبیب الله خنجری فرماندار شهرستان زرندگفت: باید قبول کنیم علیرغم اینکه دستورات قرآن کریم چراغ منوری در هدایت تمام امورات دنیوی و اخروی است، اما هنوز در این حوزه بسیار عقب هستیم.

وی با عنوان اینکه طرح کتابت قران برای اولین مرتبه در کشور و در شهر زرند برگزار خواهد شد، افزود: ایده طرح کتابت قران آن هم در شب قدر بسیار ارزشمند است و تلاش خواهیم کرد که به خوبی انجام شود.

محمد اسلامی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند نیز با تبین اهداف این طرح، بیان کرد: علاوه بر ارزش فرهنگی و معنوی، این اثر از حیث کوتاهترین زمان کتابت قران می‌تواند نام زرند را پرآوازه نماید.

وی افزود: افتخار این طرح به ۶۰۴ شهروند زرندی اختصاص خواهد یافت که هر کدام یک صفحه از قران را در زمان ۳۰ دقیقه، در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان و در یک همایش معنوی بزرگ در محل حسینه ثارالله کتابت خواهند کرد و در هر صفحه نام کاتب بعنوان یک سند پرافتخار در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد و انشاالله پس از کتابت نیز طی یک مراسم خاص، این قرآن به موزه قران آستان قدس رضوی اهدا تا به عنوان یک سند افتخار برای زرندی‌ها باقی و در معرض بازدید قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند با بیان اینکه بدلیل کمبود وقت طی فراخوانی عمومی این موضوع را به شهروندان منتقل خواهیم کرد.

وی گفت: افرادی که زودتر بتوانند فرم ثبت نام را تکمیل کنند در این طرح مشارکت داده میشوند و لیست دوم نیز به عنوان لیست ذخیره در نظر گرفته می‌شود تا در صورت عدم حضور یک یا چند نفر متقاضی بتوانند شانس حضور در این اتفاق منحصر بفرد را پیدا کنند.

وی بیان داشت: شرط حضور مراجعه حضوری علاقمندان در وقت اداری و در اداره میراث فرهنگی زرند واقع در خیابان توکلی از تاریخ دوشنبه ۷ خرداد ماه تا رسیدن به حدنصاب می‌باشد.

انتهای پیام/ح

کتابت قرآن کریم در زرند باشرکت 600زرندی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار