سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان از حضور گسترده نامزدهای انتخاباتی برای ثبت نام خبر داد و تاکید کرد که تامین امنیت مراکز انتخاباتی اولویت بزرگ دولت است.

نامزدهای انتخاباتی حضور گسترده ای برای ثبت نام داشته اند/ امنیت انتخابات، اولویت بزرگ دولت استعلیرضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تامین امنیت مراکز انتخاباتی یک اولویت بزرگ برای دولت است و مراکز انتخاباتی مسدود پس از برقراری امنیت مطلوب، بازگشایی می شوند.

وی در پاسخ به دلایل تعطیل بودن مراکز ثبت نام نامزدهای انتخاباتی در تمام ولایت های افغانستان غیر از کابل در روز اول این روند بیان داشت: مساله امنیت معضل بزرگی در راستای برگزاری انتخابات است و به همین دلیل در روز اول ثبت نام نامزدهای انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی، تنها مراکز کابل فعال بودند.

وی تاکید کرد که با اتخاذ تدابیر امنیتی و تلاش مسئولین، این مراکز در ولایت های دیگر نیز فعالیت خواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان ضمن تاکید بر استقبال خوب نامزدها برای ثبت نام در روزهای اول تصریح کرد که بیش از هزار و سیصد نفر از شهروندان کابل برای انتخابات پیش رو ثبت نام کرده اند و فرصت ثبت نام تا تاریخ 22 جوزا/ خرداد ادامه دارد.

وی همچنین تاکید کرد که بسیاری از مراکز ثبت نام رای دهندگان نیز در بسیاری از ولایت های افغانستان به دلایل نامنی مسدود است اما تلاش ها برای افتتاح این مراکز جریان دارد.

گفتنی است که انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی های افغانستان قرار است در تاریخ 28 میزان/ مهر سال جری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.