مقامات اسپانیا هفته جاری بیش از ۵۰۰ آواره را از غرق شدن در دریای مدیترانه نجات داده‌اند.

نجات بیش از ۵۰۰ مهاجر غیرقانونی از دریای مدیترانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات اسپانیا هفته جاری بیش از 500 آواره را که در بیش از ده قایق در دریای مدیترانه گرفتار شده بودند نجات دادند. مقامات اسپانیا گفتند پس از جستجو با بالگرد و هواپیما، قایق‌های اسپانیایی روز شنبه تقریبا 300 آواره سرنشین 9 قایق را نجات دادند. از بعد از ظهر روز یکشنبه نیز 250 آواره دیگر از هشت قایق دیگر نجات داده شدند. سه فروند از این قایق ها در وضعیت بدی قرار داشتند و بعداً غرق شدند.

تعداد افرادی که از آفریقای شمالی و از طریق تنگه جبل الطارق یا دریای آلبوران وارد اسپانیا می شوند در سال های گذشته به میزان چشمگیری افزایش یافته است. این در حالی است که تعداد آوارگانی که از لیبی وارد ایتالیا یا یونان می شوند کاهش یافته است.

حدود 19 هزار نفر در سال 2017 از دریای مدیترانه گذشتند و وارد اروپا شدند که این میزان در مقایسه با سال 2016 شاهد رشد 182 درصدی بوده است.

آژانس حفاظت از مرزهای بیرونی اتحادیه اروپا (فرانتکس) ماه ژانویه اعلام کرد پیش بینی می شود در سال جاری افزایش بیشتری در ورود آوارگان غیرقانونی به اسپانیا اتفاق بیفتد. استفاده از قایق های تندرو به این مسئله دامن زده است.

یکی از مقامات گارد ساحلی ایتالیا نیز روز یکشنبه گفت در سه روز گذشته بیش از 1800 آواره که تلاش داشتند از لیبی وارد ایتالیا شوند در دریا نجات داده شدند.‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار