تیم‌های راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا،17 بازیکن در جام جهانی 2018 خواهند داشت که استقلال و جونبوک موتورز کره‌جنوبی بیشترین نماینده را در این رقابت ها دارند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با مشخص شدن چهره هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا و نتیجه قرعه کشی این مرحله ، از حالا به بعد نگاه تمامی طرفداران فوتبال آسیا به روسیه و جام جهانی 2018 دوخته خواهد شد، جایی که برای اولین بار 5 تیم آسیایی در آن حضور خواهند داشت. هواداران هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا چشم به بازیکنان ملی پوش باشگاه های محبوب خود خواهند داشت  که قصد دارند در روسیه نامی برای خود دست و پا کنند.

از میان این هشت تیم ،در مجموع 17 بازیکن از 7 تیم ،نمایندگان برترین مسابقات باشگاهی آسیا در جام جهانی خواهند بود. الدحیل قطر تنها تیم  حاضر در جمع این هشت تیم است که بازیکنی در جمع 736 بازیکن حاضر در جام جهانی نخواهد داشت.

الدحیل قطر

قهرمان لیگ ستارگان قطر در آستانه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ضربه سنگینی خورد زیرا مصدومیت یوسف مساکنی ستاره این تیم از ناحیه رباط صلیبی در ماه آوریل او را تا ماه آگوست خانه‌نشین خواهد کرد. با مصدومیت مسکینی، تونس یکی از بااستعداد‌ترین بازیکنانی که روی کمک او در جام جهانی حساب کرده بود را از دست داد. به این ترتیب الدحیل تنها تیم مرحله یک چهارم نهایی است که در جام جهانی نماینده‌ای نخواهد داشت.

استقلال ایران

هیچ تیمی به اندازه استقلال به تیم ملی ایران تحت هدایت کارلوس کی‌روش ،کمک نکرده است. سه مدافع از 7 مدافع تیم ملی ایران از این باشگاه تهرانی هستند: پژمان منتظری کهنه‌کار، روزبه چشمی و مجید حسینی. همچنین امید ابراهیمی چهارمین بازیکن استقلال است که به همراه تیم ملی به روسیه خواهد رفت.

السد قطر

قهرمان سال 2011 لیگ قهرمانان آسیا شاید در ترکیبش بازیکنی فاتح جام جهانی مانند ژاوی هرناندس داشته باشد، اما تنها بازیکنی که از این تیم به جام جهانی 2018 می رود، ، مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ایرانی‌ این تیم است.

جونبوک هیوندایی موتورز کره جنوبی

4 سال پیش، جونبوک موتورز بازیکنی در تیم ملی کره جنوبی نداشت. فقط الکس ویلکینسون بازیکن تیم ملی استرالیا نماینده این باشگاه در جام جهانی بود. این بار در تیم کره جنوبی 4 بازیکن از قهرمان لیگ قهرمانان سال 2016 حضور دارد: کیم جین سو، لی یونگ، لی جائه سونگ و کیم شین ووک.

پرسپولیس ایران

پرسپولیس، یکی از 4 تیم مرحله نیمه نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، در ترکیب تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل 4 بازیکن داشت، درست مانند رقیب همشهری‌اش استقلال. اما در حالی که آبی ها امسال هم 4 بازیکن را در اختیار تیم کارلوس کی‌روش قرار داده اما پرسپولیس فقط دو بازیکن ، دروازه‌بان تیم علیرضا بیرانوند و بال تیم وحید امیری در تیم ملی دارد. جلال حسینی، کاپیتان این تیم در کمال شگفتی از سوی سرمربی پرتغالی تیم ملی خط خورد.

سامسونگ سوون بلووینگز کره جنوبی

قهرمان دو دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، در اردوی تیم ملی کره بازیکنی ندارد. تنها نماینده این تیم در روسیه، مدافع استرالیایی‌اش متئو جورمان است.

تیانجین کوانجیان چین 

این تیم چینی ،تنها تیم مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است که دو بازیکن با دو ملیت مختلف در جام جهانی 2018 خواهد داشت. اکسل ویتسل جزو مهره‌های کلیدی بلژیک به مربیگری روبرتو مارتینس است و کی‌وون کیونگ وون هم به تیم ملی کره جنوبی راه یافته است.

کاشیما آنتلرز ژاپن

کاشیما آنتلرز  که تنها نماینده ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است، سه بازیکن در تیم ملی این کشور دارد. یکی از آنها کنتو میسائو، هافبک 22 ساله این است. بازیکنان دیگری که نیشینو از کاشیما دعوت کرده، دو مدافع این تیم نائومیچی ائودا و گن شوجی هستند.
انتهای پیام/


17 بازیکن از 8 تیم برتر آسیا در جام جهانی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
آخرش کی روش فهمید که جلال حسینی بازیکن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
استقلال اين فصل ميتونه قهرمان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
خیلی جالبه که شش تایی ها به فکر قهرمانی هم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
خیلی جالبه که شش تایی ها به فکر قهرمانی هم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
استقلال اين فصل ميتونه قهرمان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
استقلال اين فصل ميتونه قهرمان بشه
آخرین اخبار