رنجبر گفت: چهار درصد زنان سيگار مصرف مى‌كنند و ٩٦ درصد مابقى بازار خوبى براى صنعت دخانيات هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رنجبر عضو کمیته مبارزه با دخانیات دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران با بيان اينكه وزارت بهداشت كاهش مصرف ٣٠ درصدى مواد دخانى را در دستور كار قرار داده است، گفت: با وضع قيمت سيگار در کشور به هیچ عنوان وزارت بهداشت نمی‌تواند به هدف خود برای کاهش ۳۰ درصدی دخانیات برسد.

وى ادامه داد: در بدبینانه‌ترین شرایط می‌توان پیش بینی کرد که مصرف دخانیات در ایران افزایش پیدا می‌کند هرچند كه صنعت دخانیات ایران نوجوانان و جوانان را هدف خود قرار داده است و جامعه زنان هدف ديگر اين صنعت محسوب مى‌شود، چهار درصد زنان سيگار مصرف مى‌كنند و ٩٦ درصد مابقى بازار خوبى براى صنعت دخانيات هستند.

نمره پایین ایران در سال ۲۰۱۷  در زمینه کنترل مصرف دخانیات

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی یکی از اعضای کنوانسیون جامع مبارزه با دخانیات است، دبیرخانه این ستاد اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷ ایران نسبت به سال ۲۰۱۶ نمره پایین‌تری در زمینه کنترل مصرف دخانیات كسب كرده است این در حالی است که همه کشورها در این مورد پیشرفت کردند.

قيمت سيگار بر اساس قدرت خريد مشمول تورم نیست

رنجبر گفت: بر اساس اعلام دبيرخانه کنوانسیون جامع مبارزه با دخانیات سازمان بهداشت جهانى قيمت سيگار از نظر قدرت خريد در سال ٢٠١٧ تفاوتى با سال ۲۰۰۸ نكرده است و اين بدان معناست كه قيمت سيگار بر اساس قدرت خريد مشمول تورم نشده است.

 وى عنوان كرد: اگر استفساریه خروج قهوه‌خانه‌ها از فهرست اماکن عمومی به نتیجه برسد شاهد رشد مصرف دخانیات خواهيم بود و رتبه ما در جهان نزول خواهد كرد.

رشد كشت توتون در ايران

عضو کمیته مبارزه با دخانیات دفتر سازمان جهانی بهداشت با بيان اينكه صنعت دخانیات برای کشت توتون در ایران كشاورزان و كارگران را تشویق می‌کند، گفت: این در حالى است که توتون کود، آب بيشترى مى خواهد و عوارض محیط زیستی بيشترى دارد؛ صنعت دخانيات در قشر کارگر و کشاورز برای خود یارگیری می‌کند، شواهد رسمی نشان می‌دهد که کشت توتون و تولید دخانیات افزایش داشته است و اگر این استفساریه تصویب شود عرضه و مصرف آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار