مدیرعامل خانه سکه ایران گفت:تمبرینه و مدال (سکه) برای پنجمین حضور تیم ملی ایران در جام جهانی تولید می‌شود.

رحیم پرنیا مدیرعامل خانه سکه ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد:خانه سکه ایران به مناسبت پنجمین دوره حضور ایران در جام جهانی اقدام به تولید تمبرینه فاخر نقش برجسته از جنس نقره کرده است.

وی با بیان اینکه در کنار این تمبرینه مدال (سکه)‌ای هم از جنس طلا و نقره تولید شده است، افزود:جنس طلای آن از شمش خالص ۲۴ عیار بوده که در تیراژ ۵۰۰ قطعه که مضرابی از عدد ۵ یعنی پنجمین دوره حضور ایران در جام جهانی است، تولید شده است.

ساخت تمبرینه و سکه طلا و نقره جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

پرنیا افزود:در یک طرف مدال (سکه) نقره، کاپ جام جهانی که نقش برجسته رنگی است حک شده و در اطراف این کاپ عبارت پنجمین دوره حضور ایران در جام جهانی به زبان‌های فارسی و انگلیسی نوشته شده است. در طرف دیگر این مدال (سکه) یادبود، نقش ۵ سکه که ۵ مقطع مهم تاریخ ایران اعم از دوره هخامنشیان، عیلامیان، ساسانیان و عصر حاضر را نشان می‌دهد به همراه نمادی از سکه ۵ ریالی فعلی در یک قالب واحد ضرب شده است که نقش یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران نیز در پشت مدال (سکه) یادبود پنجمین حضور ایران در جام جهانی دیده می‌شود البته خطوط محیطی و بیرونی نقش وی طراحی شده است ودر اصل تصویر اسطوره فوتبال ایران در پشت این مدال (سکه) نقره نقش بسته است.

مدیرعامل خانه سکه ایران خاطرنشان کرد:وزن مدال (سکه) نقره پنجمین دوره حضور ایران در جام جهانی ۲۵ گرم نقره خالص با عیار ۹۹۹/۹است و تمبرینه نقش برجسته نیز ۱۰ گرم است.

پرنیا با بیان اینکه کاپ جام جهانی به صورت نقش برجسته و رنگی به همراه ۵ مقطع تاریخی که در پشت مدال (سکه) یادبود حک شده، روی تمبرینه نقش برجسته پنجمین دوره حضور ایران در جام جهانی نقش بسته است، گفت: یک تمبر شخصی نیز طراحی شده است که به رسم یادبود در بسته پنجمین حضور ایران در جام جهانی قرار می‌گیرد. در این تمبر شخصی  نقشی از پرچم ایران دیده می‌شود و ادامه آن به پرچم روسیه می‌رسد و محل بازی‌های جام جهانی و نماد روسیه یعنی کرملین در این تمبر به تصویر کشیده شده است. نقش مدال (سکه) و تمبرینه نقره پنجمین دوره حضور ایران در جام جهانی نیز روی آن نقش بسته است.

انتهای پیام/

تمبرینه و سکه طلا و نقره جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ساخته می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار