رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: مایه کوبی علیه بیماری لمپی اسکین در طی ماه‌های خرداد و تیر توسط شبکه دامپزشکی در قالب اکیپ‌های بخش دولتی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: با بیان اینکه مایه کوبی علیه بیماری لمپی اسکین در طی ماه‌های خرداد و تیر توسط شبکه دامپزشکی در قالب اکیپ‌های بخش دولتی انجام می‌شود گفت:: در این طرح ۲۰۰۰ راس گاو و گوساله بر علیه این بیماری در شهرستان واکسینه می‌شوند.

وی افزود: بیماری لمپی اسکین یک بیماری نوپدید ویروسی مختص گاو و گوساله است و با علائم تب، تاول‌های پوستی، کم اشتهایی، ورم دست و پا و لنگش در دام‌ها بروز می‌کند.

اسدی تصریح کرد: عامل انتقال این بیماری ویروسی، برخی حشرات پروازی نظیر پشه‌ها و مگس‌های خونخوار بوده لذا سمپاشی جایگاه‌های نگهداری دام‌ها در کنار مایه کوبی، نقش بسزایی در جلوگیری از انتشار این بیماری دارد.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه بیماری لمپی اسکین قابل سرایت به انسان نیست به گاوداران توصیه کرد: اگر در دام‌های خود بیماری را مشاهده نمودند، ضمن اطلاع رسانی به شبکه دامپزشکی، به سرعت دام‌های بیمار را از دام‌های سالم جدا کنند.

انتهای پیام/ی

جلوگیری از انتقال بیماری های ویروسی به دام های سنگین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار