معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۷۷ مدرسه شبانه‌روزی در آذربایجان‌شرقی در ۲۸ منطقه فعال است.

فعالیت ۱۷۷ مدرسه شبانه‌روزی در آذربایجان‌شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  اکرمی معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۷۷ مدرسه شبانه‌روزی در آذربایجان‌شرقی فعال است، گفت: مدارس شبانه‌روزی باهدف افزایش درصد پوشش تحصیلی دانش‌آموزان روستایی، عشایری و مناطق محروم و جلوگیری از هدر رفتن استعداد‌ها و توانایی‌های نوجوانان مناطق مذکور و ارتقاء سطح کیفی آموزش و کاهش افت تحصیلی ایجاد می‌شود.

وی افزود: از دیگر اهداف ایجاد مدارس شبانه‌روزی فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای تربیت دانش‌آموزان با بهره‌گیری از اوقات فراغت آنان و پیشگیری از تبعات اخلاقی و اجتماعی ناشی از مهاجرت دانش‌آموزان روستایی به مراکز شهری و استفاده بهینه از نیروی انسانی و امکانات و اعتبارات آموزش‌وپرورش در مناطق کم‌جمعیت و فراهم کردن زمینه تربیت نیروی انسانی موردنیاز مناطق محروم و عشایری از بین دانش‌آموزان بومی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: از مجموع ۱۷۷ مدرسه شبانه‌روزی، ۹۸ مدرسه دخترانه و ۷۹ مدرسه پسرانه بوده که در ۲۸ منطقه فعال هستند.

وی ادامه داد: به طور کلی ۱۴ هزار و ۲۲۱ دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۸ هزار و ۷۶۰ دانش‌آموز پس و ۵ هزار و ۴۶۱ دانش‌آموز دختر هستند.

اکرمی در خصوص اقدامات انجام‌شده بیان کرد: با اجرای طرح حامیان مدارس شبانه‌روزی برای جلب مشارکت‌های خیران برای تأمین نیاز‌های رفاهی مدارس ۲۷۰ میلیون تومان کمک مالی جذب شده است.

وی بابیان اینکه طرح ارتقای سلامت نوجوانی در ۳۹ مدرسه اجراشده است، ادامه داد: طرح تقویت بنیه علمی برای ۶۸۲ نفر دانش‌آموز دوره دوم متوسطه با مشارکت بنیاد علوی اجرا شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به سرانه جیره غذایی واریزی دولت به‌ازای هر دانش‌آموز در طول سال خاطرنشان کرد: اعتبار تخصیصی از بابت جیره غذایی با نیاز واقعی مدارس و دانش‌آموزان همچنین هزینه‌های تمام‌شده تناسبی ندارد. 

 

انتهای پیام/ش

۱۴ هزار و ۲۲۱ دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی استان مشغول تحصیل هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.