رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: از حدود یک ماه و نیم اخیر، قیمت هر قطعه جوجه با افت 300 درصدی،500 تا 700 تومان در بازار عرضه می‌شود.

افت 300 درصدی نرخ جوجه یکروزه در بازار/انتقاد مرغداران از رشد قیمت نهاده‌هامحمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افت قیمت جوجه در بازار خبر داد و گفت: از حدود یک ماه و نیم قبل روند کاهش قیمت جوجه آغاز شد به طوریکه با افت 300 درصدی، هر قطعه جوجه یکروزه 500 تا 700 تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها، کاهش شدید نرخ مرغ و ازدیاد تولید مرغداران ترجیح می‌دهند که جوجه ریزی نکنند و در نهایت همین مسئله دلیل اصلی افت قیمت جوجه در بازار به شمار می‌رود.

به گفته یوسفی زیان‌های پی در پی پرورش دهندگان مرغ گوشتی، کاهش قیمت جوجه یکروزه و ورشکستگی صنعت مرغداری را به همراه داشته است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: مرغداران به امید ماه رمضان جوجه‌ریزی کردند که در ماه رمضان امسال نه تنها قیمت مرغ افزایش نیافت بلکه با افت شدیدی نیز روبه‌رو بود.

وی با انتقاد شدید از نوسان نرخ نهاده‌های دامی در بازار بیان کرد: قیمت نهاده‌های دامی مرتب در حال افزایش است به طوریکه در یک ماه اخیر نرخ هر کیلو ذرت و کنجاله سویا با افزایش 15 درصدی به ترتیب یک‌هزار و 100 و 3 هزار تومان به مرغداران عرضه می‌شود.

یوسفی در ادامه افزود: با توجه به نوسان نرخ ارز و وجود برخی مشکلات در واردات، با کمبود نهاده‌های دامی در بازار روبه‌رو شدیم و این امر در کنار افزایش قیمت جهانی نهاده‌های دامی، مرغداران را با مشکلات متعددی در تأمین نهاده‌ها  روبه‌رو کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مقداری نهاده دامی در بازار عرضه می‌کند، اظهار کرد: با توجه به شرایط نامساعد بازار، تأثیر توزیع نهاده‌های دامی از سوی شرکت پشتیبانی در بلند مدت مشخص می‌شود.

وی در پایان سخنان خود با انتقاد از نامتوازنی تولید جوجه یکروزه و گوشت مرغ در بازار تصریح کرد: با توجه به تعطیلی صادرات، تولید جوجه یکروزه و گوشت مرغ باید متناسب با میزان مصرف باشد چرا که شرایط کنونی به سبب کاهش قدرت خرید خانوار ، بازار مرغ تعریفی ندارد.

به گفته یوسفی، با وجود آنکه مرغ ارزان‌ترین پروتئین در سبد خانوار محسوب می‌شود، اما کاهش تقاضا در برابر عرضه منجر به افت فاحش قیمت مرغ در بازار شده است.

انتهای پیام/

کاهش تمایل مرغداران به جوجه ریزی دلیل اصلی روند نزولی قیمت جوجه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی
۱۵:۰۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
والا تا الان وامروز همه چیز گرون شده
آخرین اخبار