به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان سنجش آموزش كشور درباره شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفهای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال 97 اطلاعیه ای صادر کرد.
پیرو اطلاعیه مورخ 97/02/09 بدین وسیله به اطلاع كلیه متقاضیان ثبت نام و شركت در پذیرش دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال 1397 میرساند كه پذیرش برای دورههای مذكور صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل كل دیپلم) است و ثبتنام برای این دورهها منحصراً بصورت اینترنتی از روز یكشنبه مورخ 97/03/06 آغاز میشود و تا ساعت 24 روز شنبه مورخ 97/03/12 پایان میپذیرد؛ لذا كلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام كه دارای شرایط عمومی واختصاصی به شرح ذیل هستند، میتوانند در پذیرش مذكور ثبتنام و انتخاب رشته کنند.
شرایط ثبتنام:
علاقه مندان به تحصیل در دورههای كاردانی نظام جدید میبایست ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبتنام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه شاهد و ایثارگر (مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام) در صورتی كه دارای شرایط مذكور باشند، به عنوان داوطلب این دوره منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و كدرایانه ای چهار رقمی دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام) متقاضی ادامه تحصیل شوند.
دفترچه راهنمای ثبتنام از روز یکشنبه مورخ 97/03/06 در پایگاه اطلاع رسانی سازمان قرار میگیرد.
ثبتنام منحصراً به روش ذیل امكان پذیر است:
1- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش.
2- دریافت دفترچه راهنمای ثبتنام از پایگاه اطلاع رسانی سازمان.
3- آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبتنام.
4- با توجه به اینكه پرداخت هزینه ثبتنام منحصراً بصورت اینترنتی انجام میگیرد، داوطلبان لازم است به وسیله كارتهای بانكی عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونیكی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 220.000 (دویست و بیست هزار) ریال به عنوان وجه ثبتنام شركت در پذیرش دوره های مذكور، نسبت به ثبتنام و انتخاب رشته اقدام کنند.
تذكر: چنانچه داوطلبی علاقه مند به شركت در گزینش رشتههای تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی است، لازم است علاوه بر پرداخت مبلغ ثبتنام نسبت به پرداخت مبلغ 55.000 (پنجاه و پنج هزار) ریال دیگر نیز برای دوره های مذكور اقدام کند.
تبصره: با توجه به اینكه مقرر شده است در مراحل مختلف فرآیند این پذیرش، خدماتی از طریق پیام كوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی كه تمایل به استفاده از خدمات پیام كوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 5.000(پنج هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام كوتاه، میتوانند از این خدمات استفاده کنند.
دستورالعمل و نحوه تكمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:
به داوطلبان توصیه میشود مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكمیل کرده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. راهنمای جامع نحوه تكمیل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت نام اینترنتی موجود است و داوطلبان برای كسب اطلاع بیشتر میتوانند به این راهنما مراجعه نمایند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت نمایند.
بدیهی است، در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در پذیرش دوره مذكور، قبولی وی باطل شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.
انتهای پیام/