مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت:۶ هزار و ۸۵۴ تن کالا در ۲ ماهه نخست امسال از طریق خط ریلی زاهدان - میرجاوه - کویته به پاکستان صادر شد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجید ارجونی  مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور (مستقر در زاهدان) گفت:۶ هزار و ۸۵۴ تن کالا در۲ ماهه نخست امسال از طریق خط ریلی زاهدان - میرجاوه - کویته به پاکستان صادر شد که نسبت به چهار هزار و ۴۲۹ تن سال قبل رشد ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مجید ارجونی افزود: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در ۲ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین میزان واردات کالا در این مدت از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی سه هزار و ۸۲ تن سال ۹۶ با رشد سه درصدی به سه هزار و ۱۷۴ تن در سال ۹۷ رسید.

ارجونی بیان کرد: سیمان، قیر، گوگرد، گل سرخ و فوتس اویل عمده کالا‌های صادراتی از طریق این خط ریلی به پاکستان را شامل می‌شوند.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: همچنین عمده کالا‌های وارداتی در این مسیر کنجد و برنج خوراکی و عمده کالا‌های ترانزیتی گوگرد خام است.

ارجونی اظهار داشت: ۲۸ رام قطار در این مدت در این خط ریلی تردد داشته که نسبت به ۲۶ رام قطار سال قبل رشد هشت درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ع

افزایش صادرات کالا از طریق خط ریلی

برچسب ها: راه آهن ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار