آیت الله سبحانی گفت:اگر الگویی از نظر تقوا و عفت می‌خواهیم آسیه همسر فرعون و حضرت مریم هستند و بهترین الگوی زنان و دختران ما در امت اسلام حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه (س) هستند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله سبحانی ظهر دیروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم  گفت: خداوند می‌فرماید ما افراد را امتحان می‌کنیم تا افراد منافق از مسلمانان حقیقی جدا شوند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: وقتی خداوند علم را به خودش نسبت می‌دهد در واقع به معنای محقق شدن در خارج است، علمای کلام فرمودند همین که انسانی در خارج وجود دارد او هم فعل خدا و هم موضوع علم فعلی خدا است.

وی اضافه کرد: شاید این سؤال مطرح شود که وقتی خداوند از دل‌ها آگاه است برای چه امتحان می‌گیرد، علم در این جا به معنای علم فعلی به صورت‌های مختلف است نه این که جاهل باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به فرارسیدن سال روز وفات حضرت خدیجه(س) عنوان کرد: در عالم زنی به وفای ایشان یافت نمی‌شود، بانویی از خانواده‌های بزرگ قریش که ثروتی سرشار داشت و خودش پیشنهاد ازدواج با پیامبر گرامی اسلام(ص) را می‌دهد.

وی با اشاره به لزوم ترویج معارف الهی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) همه ثروت خود را برای اعتلای اسلام به پیامبر(ص) بخشید و سه سال در شعب ابی‌طالب با سختی‌های زیادی کنار آمد و نخستین زنی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه یادآورشد: اگر الگویی از نظر تقوا و عفت می‌خواهیم آسیه همسر فرعون و حضرت مریم هستند و بهترین الگوی زنان و دختران ما در امت اسلام حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه (س) هستند.

آیت‌الله سبحانی با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: خداوند در قرآن کریم به دو زن نمونه اشاره می‌کند، یکی همسر فرعون و دیگری مریم است که زن‌هایی با وفا و خدا محور بودند و امروز فمینیسم که هدف خود را حمایت از حقوق زنان می‌داند باید بداند که ما خود بهترین الگوها را در بین زنان داریم.

انتهای پیام/ح

حضرت خدیجه(س) ثروت خود را برای اعتلای اسلام بخشید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار