چهره‌های برجسته سیاسی الجزایر از رئیس جمهور این کشور درخواست کردند از نامزدی برای پنجمین دوره ریاست جمهوری صرفنظر کند و در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نشود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چهره‌های برجسته سیاسی و روشنفکران الجزایر روز شنبه در نامه‌ای به عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور این کشور از وی درخواست کردند از نامزدی برای پنجمین دوره ریاست جمهوری صرف نظر کند و در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر که برای سال ۲۰۱۹ پیش بینی شده است، نامزد نشود.

در این نامه که ۱۴ نفر آن را امضا کرده اند، آمده است: «ما در حمایت از تصمیمی تنها و منحصر به فرد که می‌تواند عصر جدیدی را به روی کشور بگشاید و در آن منافع عمومی به منافع شخصی افراد اولویت داده شده است از شما درخواست می‌کنیم از نامزدی برای پنجمین دوره ریاست جمهوری صرف نظر کنید.»

از جمله کسانی که این درخواست را امضا کرده اند، می‌توان به احمد بن بیتور، نخست وزیر سابق الجزایر که اکنون در اردوگاه مخالفان قرار دارد، سفیان جیلانی، رئیس حزب مخالف نسل جدید و امیره بوراوی، از فعالان جنبش برکات که از سال ۲۰۱۴ در پی مخالفت با چهارمین دوره ریاست جمهوری بوتفلیقه در صحنه سیاسی الجزایر مطرح شده است، به چشم می‌خورند.

امضاکنندگان این نامه خطاب به بوتفلیقه ۸۱ ساله که از بیماری نیز رنج می‌برد، خاطر نشان می‌کنند: «نتایج سیاستی که تحت حکومت شما اجرا شده است، از پاسخگویی به انتظارات مشروع مردم الجزایر بسیار دور بوده است. حکومت طولانی شما بر کشور با ایجاد یک رژیم سیاسی نمی‌تواند به معیار‌های جدید، یعنی حکومت قانون، پاسخ دهد.»

یاسمینه خضره، نویسنده الجزایری، فتیحة بن عبو، از دانشگاهیان این کشور، ناصر جابی، جامعه شناس الجزایری که علیه نامزدی بوتفلیقه برای چهارمین دوره ریاست جمهوری نیز مبارزه کرده بود، این نامه را امضا کرده اند. بوتفلیقه از سال ۱۹۹۹ قدرت را در الجزایر در دست دارد.

این نامه خاطر نشان می‌کند، سن بالا و وضع سلامت شما باعث می‌شود شما دیگر نتوانید به اشتغالات دولتی که بسیار سنگین است، بپردازید. تردیدی نیست که یک دوره ریاست جمهوری دیگر برای شما و برای کشور اسفبار خواهد بود.

حضور رئیس جمهور الجزایر در انظار عمومی بعد از سکته مغزی در سال ۲۰۱۳ که مهارت صحبت کردن و مهارت حرکتی وی را تحت تاثیر قرار داده، بسیار نادر شده است. اما وی در ماه مه دو مرتبه در رویداد‌های عمومی به ویژه ۱۵ ماه مه روی ویلچر در انظار عمومی ظاهر شد.

انتهای پیام/

درخواست برای انصراف بوتفلیقه از شرکت دوباره در انتخابات ریاست جمهوری

برچسب ها: انتخابات ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار