معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: بهره برداری از معادن راکد استان برای استفاده بهینه به سرمایه گذاران جدید واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید آذربایجان غربی گفت: معادن از ظرفیت‌های مهم اقتصادی آذربایجان غربی به شمار می‌رود و نباید اجازه داد که این منابع به صورت راکد یا نیمه تعطیل باقی بماند و ثروت ملی به هدر رود.
وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی مسئول، در صورت رفع نشدن مشکلات رکود این معادن زمینه خلع ید بهره برداران فعلی آن‌ها را فراهم کنند و این معادن را به عنوان طرح جدید سرمایه گذاری، در اختیار متقاضیان قرار دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی یاد آور شد: در حال حاضر ۱۵ درصد درآمد معادن موجود در آذربایجان غربی می‌تواند در استان مدیریت شود که رقم بسیار بالایی به شمار می‌رود، اما بخشی از این درآمد به علت راکد بودن برخی از معادن، محقق نمی‌شود.
حسینی همچنین با انتقاد از بانک‌هایی که برخلاف جذب سرمایه‌های مردم استان در بخش اعطای تسهیلات به بخش تولید در آذربایجان غربی مشارکت ندارند، از عملکرد مناسب برخی بانک‌ها قدردانی کرد.
وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی مناسب درصدد استفاده از توان بانک توسعه صادرات برای کمک در راستای بهبود وضعیت این بخش در آذربایجان غربی هستیم، گفت: با همکاری مسوولان این بانک، بخشی از توان تسهیلاتی آن در راستای توسعه صادرات خشکبار و محصولات باغی استفاده می‌شود.
وی افزود: علاوه بر صادرات و تجارت فرامرزی، کشت گلخانه‌ای و شرکت‌های کشت و صنعت و نوسازی بافت‌های فرسوده از جمله دیگر بخش‌هایی به شمار می‌رود که می‌توان از ظرفیت تسهیلات بانکی در آن‌ها بهره برداری کرد که در این خصوص نیز اقدامات قابل توجهی در آذربایجان غربی انجام نشده است.
وی بر استفاده از ظرفیت مشاوران متخصص برای ایجاد زمینه توسعه در آذربایجان غربی تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از پیشرفت‌های صورت گرفته در مناطق مختلف دنیا به ویژه کشور‌های همسایه ایران مدیون بهره مندی مدیران از مشاوران کاربلد بوده، ولی تاکنون استفاده خاصی از این افراد در این استان نشده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۶۰ درصد پیش بینی‌ها در بخش واحد‌های بهره‌مند و ۵۸ درصد در بخش تسهیلات پرداختی در حوزه رفع موانع تولید طی سال گذشته در استان محقق شده است، بیان کرد: در این مدت پنج هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار ۳۷۶ واحد راکد، نیمه فعال و طرح نیمه تمام صنعتی، کشاورزی، معدن و گردشگری قرار گرفته است.
اسکندری گفت: بخش عمده این تسهیلات در حوزه‌های کشاورزی و صنعت اعطا شده و بخش‌های گردشگری و معدن نتوانسته است به خوبی از این تسهیلات بهره برداری کند. در این جلسه جمعی از مدیران اجرایی حوزه‌های اقتصادی آذربایجان غربی مطالبی بیان کردند.
انتهای پیام/ح


اعطای ۵ هزارو ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های راکد آذربایجان غربی در سال گذشته

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.