دانش آموزان پایه اول ابتدایی در آذربایجان غربی به مناسبت کسب مهارت خواندن و نوشتن جشن شکر گزاری برپا می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جشن، کیک، شادی و خنده و البته کودکان واژگانی آشنا هستند. کودکان در خانه با جمع شدن در کنار دوستان یک سال بزرگ شدن خود را جشن می گیرند و زاد روزشان را یادآوری می کنند. اما این بار کودکان در مدرسه و در کنار هم کلاسی هایشان این جشن را می گیرند چرا که تولد همه بچه و همه پایه اولی هاست. چون با گذشت یکسال امروز الفبای زندگی را آموخته اند تا بخوانند و بنویسند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛گفت: به دلیل کسب مهارتهای زبان آموزی دانش آموزان در پایه اول ابتدایی، از جمله مهارت خواندن، نوشتن، خوب گوش کردن و خوب فکر کردن؛ " جشن الفبا " در تمام مدارس استان برای دانش آموزان کلاس اول برگزار می شود.

برگزاری جشن الفبا برای دانش آموزان کلاس اول آذربایجان غربی

مقصود رزم آرا، ایجاد تنوع، تحول و تغییر در برنامه های آموزشی، خاطره انگیز بودن یک روز در مدرسه، ترویج و تقویت فرهنگ و روحیه قدرشناسی و سپاسگزاری از معلمان و ارزش گزاری برای علم و علم آموزی را از اهداف مهم برگزاری " جشن الفبا " در مدارس برشمرد و افزود: دانش آموزان پایه اول با مدیریت معلمان خود، در روز های پایانی سال تحصیلی با اجرای برنامه های شاد و متنوعی در قالب نمایش، سرود، آوا و دیکلمه توسط خود دانش آموزان " جشن الفبا " را برگزار می کنند که در پایان هدایایی به رسم یادبود به دانش آموزان اهدا می شود.

وی افزود: امسال برای 55 هزار دانش آموز در 1600 کلاس درسی بصورت مجزا در سطح استان " جشن الفبا " برگزار می شود.

برگزاری جشن الفبا برای دانش آموزان کلاس اول آذربایجان غربی

امروز در دبستان نه دی دانش آموزان پایه اول بعد از یک سال درس خواندن به شکرانه یادگیری حروف الفبا، جشن آموختن را برپا کرده اند تا سال تحصیلی خود را با خاطری شاد و به یادماندنی به پایان برسانند. با آموخته های خود شعر می خوانند و کیک می خورند تا شیرینی خواندن و نوشتن را همیشه همراه داشته باشند. با هم کلاسی ها و معلم خود عکس های یادگاری می اندازند و از ایشان هدیه ای دریافت می کنند تا مهر و محبت معلم خود را همیشه و در هر زمان همراه داشته باشند و نخستین سال علم آموختن را از یاد نبرند. چرا که کلاس اول همانند خورشیدی در آسمان زندگی هر انسانی می درخشد و با برپایی " جشن الفبا " این درخشش پر رنگ تر و ماندگار تر می شود.

برگزاری جشن الفبا برای دانش آموزان کلاس اول آذربایجان غربی

در ادامه جشن دانش آموزان شکر گزار الطاف خداوند می شوند که به آنان قدرت و توانایی خواندن عطا کرده است.

و در پایان  جشن الفبای دانش آموزان دبستان نه دی، با روبوسی معلم خود مراسم خداحافظی را به جای می آورند.

گزارش از : مهرانگیز آبروشن

انتهای پیام/ح

جشن الفبا برای دانش آموزان کلاس اول آذربایجان غربی برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.