معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: دو هزار و ۹۱۲ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی کرمانشاه هستند که از این تعداد ۸۹۶ نفر مستمری بگیر هستند.

اسکیزوفرنی یکی از پیچیده ترین اختلالات روانی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه  با اشاره به روز جهانی اسکیزوفرنی، اظهار داشت: اسکیزوفرنی یا روان گسیختگی یکی از رایج ترین و پیچیده ترین اختلالات روانی است.

وی افزود: اسکیزو به معنی شکافته شدن یا فقدان یکپارچگی و فرن به معنی روان است و اسکیزوفرنی نوعی بیماری روانی به شمار می رود که موجب تغییر در ادارک، افکار و رفتار فرد بیمار خواهد شد.

به گفته معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، این بیماری فرایندهای کنترل و پاسخگویی عاطفی فرد بیمار را مختل می کند و به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می شود.

اختیاری، عنوان کرد: تعداد ۲ هزار و ۹۱۲ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه هستند که خدمات مختلفی را دریافت می کنند که از این تعداد ۸۹۶ نفر مستمری بگیر، ۸۵ نفر دریافت کننده خدمات در منزل و ۴۵ نفر نیز ترخیص شده از مرکز هستند که تحت نظارت بهزیستی بوده و مابقی نیز از دیگر خدمات سازمان بهره مند می شوند.

این مسئول با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۶ مرکز ویزیت در منزل ویژه بیماران روانی وجود دارد، گفت: تیمی متشکل از پزشکان متخصص، روانپزشک، روانشناس و مددکار در این زمینه به بیماران خدمات رسانی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در کرمانشاه ۲ مرکز نگهداری شبانه روزی بیماران روانی وجود دارد که یک مرکز مردانه با ظرفیت ۳۰۰ نفر و یک مرکز دیگر زنانه با ظرفیت ۷۰ نفر است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، از افتتاح یک مرکز نگهداری شبانه روزی بیماران روانی زنان توسط بهزیستی در آینده ای نزدیک خبر داد که ظرفیت نگهداری ۴۰ بیمار را دارد.

به گفته این مسئول، یک مرکز آموزشی-توانبخشی بیماران مزمن روان نیز در کرمانشاه مشغول فعالیت است که به تعداد ۱۰۰ نفر از مردان و زن خدمات لازم از جمله توانبخشی، روانشناسی، کاردرمانی و .. را ارائه می دهد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در پایان اذعان داشت: قریب به ۸۰۰ هزار بیمار روانی مزمن در کشور وجود دارد و سن شیوع بیماری روانی زیر ۱۵ سال است.

 

انتهای پیام/ز

دو هزار و ۹۱۲ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی کرمانشاه هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.