گمرک ایران از مشارکت بیش از هزار شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی با گمرک برای تجارت سالم و پیشگیری از قاچاق کالا خبر داد.

مشارکت هزار شرکت حمل‌ونقل با گمرک برای پیشگیری از قاچاق کالا به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی گمرک ایران؛ براساس این برنامه مشارکت، شرکت‌های حمل‌ونقل ملزم به ارائه اطلاعات دقیق و شفاف از فهرست محموله‌ها هستند.

فهرست محموله‌ها یا مانیفست بار شامل اطلاعات محموله به تفکیک نوع کالا، وزن و دیگر مشخصات است که امروز به طور کامل الکترونیکی و از طرف شرکت‌های حمل‌ونقل قبل از صدور ترخیصیه به گمرک ارسال می‌شود و این کار موجب شده تا اطلاعات کامل‌تر، معتبر و قابل اعتمادی در اختیار گمرک قرار گیرد و به نوعی شرکت‌های حمل‌ونقل در تجارت سالم و پیشگیری از قاچاق کالا درگیر شده‌اند.

اطلاعات کالا‌ها به محض حمل به صورت الکترونیکی به مقصد ارسال می‌شود، یعنی به محض حرکت وسیله حامل کالا از مبدأ و تا قبل از رسیدن به مقصد، ورود اطلاعات و مشخصات کالا‌ها به صورت الکترونیکی به گمرک ارسال و در پایگاه‌های اطلاعاتی گمرک ثبت می‌شود.

در این جهت، همه شرکت‌های کشتیرانی و حمل‌ونقل برای صدور ترخیصیه، مانیفست کالا‌های خود را به صورت الکترونیکی در سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت می‌کنند. با کمک این فرآیندها، امکان ارسال اطلاعات بارنامه و مانیفست پیش از اظهار از هر نقطه‌ای از جهان وجود دارد و در کنترل‌های بعدی این اطلاعات در سامانه جامع گمرکی با بارنامه الکترونیک، فاکتور و عدل‌بندی و اظهار الکترونیک، اطلاعات ثبت سفارش، گواهی بازرسی در مبدأ و اطلاعات ایکس‌ری‌ها در گمرک تطبیق داده می‌شوند.

با این اقدام، گمرک به راحتی و به صورت هوشمند بر اصالت اطلاعات بارنامه‌ها و مانیفست اظهارنامه‌ها پی می‌برد و در صورت مغایرت در ورود اطلاعات شرکت‌های حمل‌ونقل، امکان ادامه فعالیت برای این شرکت‌ها وجود نخواهد داشت و گمرک به طور عملی این شرکت‌ها را در برنامه تجارت سالم و پیشگیری از قاچاق کالا درگیر کرده است.

انتهای پیام/

مانیفست بارهای گمرکی به طور کامل الکترونیکی شد

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار