رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: اورژانس هوایی این شهرستان همزمان با چهار پایگاه اورژانس هوایی دیگر کشور توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر؛ دکتر مهران امینی فرد رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر افزود: با توجه به کوهستانی، باریک بودن و پرترافیکی بیشتر جاده‌های ارتباطی حوزه زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، آمار حوادث ترافیکی و تلفات ناشی از آن در این حوزه قابل توجه است.

امینی فرد گفت: هر سال حوادث پر تلفات در منطقه رخ می‌دهد که در تمام این حوادث مداخله چند دستگاه آمبولانس به طور همزمان ضروری است.

وی تصریح کرد: مشکل دسترسی به بیماران و مجروحان در روستا‌ها و جاده‌های فرعی موجود در حوزه این دانشکده به دلیل پراکنش زیاد و بافت جمعیتی پراکنده سبب شده تا به طور جدی پیگیر استقرار اورژانس هوایی در ایرانشهر باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این پیگیری‌ها نتیجه داد و اورژانس هوایی ایرانشهر به طور همزمان با چهار پایگاه اورژانس هوایی دیگر توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز افتتاح شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: چهار متخصص طب اورژانس در حوزه اورژانس بیمارستانی این دانشکده فعالیت می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به توسعه مطلوب اورژانس زمینی و افتتاح اورژانس هوایی ایرانشهر اقدامات لازم برای راه اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی این دانشکده در چابهار و همچنین راه اندازی نخستین اورژانس دریایی دانشکده در چابهار در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: برنامه کوتاه مدت دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر پوشش ۱۰۰ درصدی زمینی، هوایی و دریایی خدمات اورژانس تا پایان سالجاری است.

انتهای پیام/ع

استقرار اورژانس هوایی در ایرانشهر

برچسب ها: علوم پزشکی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار