رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طرح مبارزه با خشکسالی در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از خشکسالی در استان تدوین می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان؛ مجتبی پیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت : با توجه به خشکسالی چندین ساله در سیستان و بلوچستان و همچنین خسارات وارد شده در فصل زراعی گذشته به کشاورزان جلسات و نشست‌های متعددی در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با خشکسالی در سیستان و بلوچستان افزود: در صددیم تا با تخصیص یارانه خوراک دام بتوانیم در حوزه دامپروری یاری گر کشاورزان و دامداران استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به طور ماهانه ۳ هزار تن سبوس در استان خریداری می‌شود که از این مقدار یک هزار و ۳۰۰ تن در منطقه سیستان توزیع می‌شود.

وی در خصوص میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کاهش ۹۰درصدی نزولات جوی در شمال استان و ۷۵ درصدی در جنوب استان سبب کم آبی و در نتیجه وارد شدن خسارت به محصولات کشت شده کشاورزان شده است.

پیری افزود: در سال زراعی گذشته در منطقه سیستان ۴۰ هزار هکتار از اراضی منطقه به زیر کشت رفته است که به صورت ۱۰۰ درصد نیز خسارت دیده است.

وی ادامه داد: خسارت آن دسته از مزارعی که تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی بوده اند، ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معادل یک میلیون و۷۰۰ تومان برای هر هکتار برآورد شده است که به کشاورزان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در تلاشیم تا برای آن دسته از اراضی کشاورزی که تحت پوشش بیمه نبودند و یا حتی کشت نشدند نیز مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای هر هکتار به عنوان خسارت تامین اعتبار و به کشاورزان پرداخت شود.

وی تصریح کرد: در بخش باغات سیستان و بلوچستان نیز برای هر هکتار ۲۱ میلیون تومان خسارت برآورد شده که توسط ستاد بحران استان پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: طرح لوله کشی مزارع یکی از راهکار‌های مدیریت منابع آبی است که در منطقه سیستان در حال اجرا است که نقش مهمی را در بحث جلوگیری از هدر رفت آب ایفا می‌کند.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح مبارزه با خشکسالی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار