
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اینجا ما به شما میگوییم چطور میتوانید بیشتر پول دربیاورید. شاید شما در حال هدر دادن پولتان هستید. وقت آن رسیده است که با جهشی به موقع هزینهها را کم کنید.
صحبت کردن بسیار آسانتر از عمل کردن است. من هم کاملا به این موضوع اعتقاد دارم. اولین باری که خواستم پول بیشتری در بیاورم به یاد دارم. هجده سالم بود و در شرکت نمای ساختمان کار میکردم. هر روز ده تا دوازده ساعت با بیل شن و ماسه و سیمان را مخلوط میکردم. یک روز فهمیدم که من دو برابر سایر افراد کار میکنم.
افراد جدیدی که وارد این کار میشدند، قبل از ناهار دست از کار میکشیدند. آنها بدون این که چیزی بگویند میرفتند. داستانش مفصل است. خلاصه این که با توجه به تمام جزئیات، ارزش خودم را محاسبه کردم، بعد نزد رئیسم رفتم و از او خواستم دستمزدم را زیاد کند. این اتفاق فرصتهای جدید زیادی را پیش رویم قرار داد. اما اگر آن روز درست فکر نکرده بودم به هیچ یک از آن موقعیتها نمیرسیدم. به شما خواهیم گفت که چطور در چهار مرحله میتوان چنین کاری را انجام داد:
از جای برخیزید
قبل از این که پول بیشتری درخواست کنید، موقعیت شرکت خود را برای پذیرش ارتقا بررسی کنید. اگر آنها افزایش حقوقها را هر شش ماه یا هر یک سال بررسی میکنند، بدانید که باید درخواست خود را کمی قبل از افزایش حقوق مطرح کنید. با مدیر یا مافوق خود صحبت کنید و سعی کنید روال امور را یاد بگیرید. بعد از این که همه مهارتها را آموختید، به مهرهای ارزشمند برای شرکت تان تبدیل میشوید و میتوانید برای خودتان برنامه ریزی کنید.
ارزش خودتان را بدانید
بعضی افراد خبره اشتباها بر این باورند که آنها بسیار ارزشمندند، در حالی که ارزش واقعی آنها خیلی کمتر از آن چیزی است که فکر میکنند. برای این که از ارزش میزان حقوقی که در برابر کارتان دریافت میکنید باخبر شوید، باید بدانید وظایف شما چقدر است.
هرچه وظایف شما بیشتر باشد بهتر است. سایتهایی مانند PayScale، Glassdoor و Salery.com نیز ابزارهای ضعیفی برای تخمین میزان دستمرد افراد دارند. تنها به دو یا سه منبع اکتفا نکنید. خوب فکر کنید و حداقل ده مورد مختلف را بررسی کنید تا به طور واضح و قاطع دریابید که افراد دیگری که نقشی مشابه با نقش شما را ایفا میکنند، چقدر پول در میآورند.
از همه مهمتر این است که در سنجیدن ویژگیهای خود بی نهایت صادق باشید؛ مثلا اگر شما در رده متوسط هستید، خود را ارشد ننامید. بدانید که بی صداقتی در این باره باعث شکست شما خواهد شد. اگر در محل کار از جایگاه تان راضی نیستید فقط با کوشش بیشتر میتوانید به جایگاه واقعی تان برسید. باید سعی کنید مهارتهای تان را به شدت افزایش دهید و وظایفی را که به شما محول میشود، به بهترین نحو انجام دهید.
با مسئولان شرکت خود گفتگو کنید
فرض کنید که شرکت شما قوانین بسیار جدی و سختگیرانهای برای افزایش حقوق دارد؛ مثلا در دورهای معین پس از ارتقای افزایش حقوق سالانه منع قانونی دارد. در این صورت بدانید که اکنون زمان کسب آمادگی است. ملاقاتی را با مدیر خود ترتیب دهید. از او بخواهید اهدافی واقعی برای شما تعریف کند که بتوانید تواناییهای خود را تقویت کنید و بر موانع موفقیت فائق آیید. باید بفهمید که هر یک از افراد ارشد از شما چه توقعی دارند و سعی کنید آنها را راضی نگه دارید.
این کار سبب میشود در موعد افزایش حقوق دستمزد شما مورد بازنگری قرار بگیرد. مدیریت مؤثر بدون ابهام است. مدیران خوب با عبارات احمقانهای مانند «تو باید همین طور خوب ادامه بدهی» یا «تو باید تواناییهای جدیدی در وجودت پرورش دهی» با شما برخورد میکنند. اهداف شما باید معین و بحث ناپذیر باشد، سیاه یا سفید. پس از مشخص شدن اهداف، باید از همه چیزهایی که دارید برای رسیدن به آنها بهره ببرید.
پیگیر باشید
پس از آن که در کی منطقی از اهداف خود به دست أوردید، آنها را رها نکنید. تک تک اهداف خود را با مدیرتان بازنگری کنید. نگران هیچ چیز نباشید. شما میخواهید بفهمید که حقوق شما چقدر به جایگاه واقعیتان نزدیک است. شما به دلیل استقامت و تلاش بی وقفه برای بهتر شدن شایسته قدردانی هستید.
بیشتر بخوانید:احتمال طویل شدن صفهای خودپرداز و حجیم شدن کیف پولها
این حقیقتی اساسی در زندگی است که شما باید هر آنچه را که توان دارید انجام دهید و تمام سعی تان را بکنید. اگر این قانون را میتوان درباره مخلوط کردن شن و سیمان اعمال کرد، پس آن را در سایر کارها نیز میتوان اعمال کرد. حقیقت اساسی دیگر این است که اگر میخواهید بیشتر پول دربیاورید، باید اولا سخت کار کنید و ثانیا به کارتان با علاقه ادامه دهید. فقط کافی است به این دو موضوع توجه کنید. نباید از آینده بیم داشته باشید.
منبع:ماهنامه معیشت
انتهای پیام/