به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سردارغلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در جمع پاسداران در سپاه ثارالله با گرامیداشت ماه رمضان و سالروز آزاد سازی خرمشهر بحثی تحلیل پیرامون شرایط و وضعیت عملیات بیت المقدس که به فتح خرمشهر منجر شد، ارائه داد.
وی با بیان اینکه برای اولین بار در سطح دنیا، بلوک شرق با محوریت اتحاد جماهیر شوروی سابق در پیمان ورشوو و بلوک غرب در پیمان ناتو با محوریت امریکا علی رغم همه تضاد و تقابلی که در دوران جنگ سرد یعنی از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۱ بین دو قدرت دنیا مطرح بود؛ برای مقابله با این انقلاب بعد از پیروزی انقلاب به وحدت رسیدند و از همه توانمندیهای بالقوه و بالفعل خودشان درعرصههای منطقه ای، جهانی، سازمان ملل، شورای امنیت و سایر موضوعات حداکثر استفاده را کردند، گفت: هدف آنها رسیدن به ۳ استراتژی مهار انقلاب اسلامی، انحراف انقلاب اسلامی و شکست انقلاب اسلامی که امریکا طراحی کرد، بود.
سردار ابوحمزه این اوضاع و احوال امروز در بحث امریکا و برجام را بی ربط با این ۳ استراتژی ندانست و افزود: ریشه های عملی آمریکا و روحیه استکباری آنها از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و همچنان ادامه دارد و خواهد داشت.
وی با بیان اینکه همه حوادثی که در سالهای ۵۷، ۵۸ و ۶ ماهه اول ۵۹ اتفاق افتاد، به استراتژی اول و دوم برمی گشت، افزود: با تدبیر امام راحل و همراهی یاران وی و حضور یکپارچه امت وفادار به اسلام و نظام، دشمنان نتوانستند این دو استراتژی راهبردی را در سال ۵۷ تا ۵۹ پیاده کنند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: دولتهای استکبار با جمع بندیهای خود به این نتیجه رسیدند که باید محور سوم در دستور کار قرار بگیرد؛ لذا با پشتیبانی از صدام تحقق استراتژی سوم را در پیش گرفتند.
وی با بیان اینکه در یک سال و نیم اول جنگ علی رغم همه فداکاریها و ایثارگریهایی که رزمندگان اسلام در صحنههای مختلف انجام دادند، دچار شکستها و مصائب بودیم و حدود ۵ استان، ۱۰ شهر و ۴ هزار روستا در این سالها با خاک یکسان شدند و ۴ و ۵ استان خصوصاً استانهای مرزی ما درگیر جنگ شدند، افزود: حاکم بودن جریان لیبرال و اندیشه بنی صدر علت این جریانات بود.
وی با بیان اینکه با عزل بنی صدر بستر برای عملیاتها شروع شد، گفت: عملیات بیت المقدس یا الی بیت المقدس از ۱۰ اردیبهشت شروع و در طی ۳ یا ۴ مرحله، در ۳ خرداد سال ۶۱ زمینه آزاد سازی خرمشهر فراهم شد و خونین شهر بعد از دو سال و اندی تبدیل به خرمشهر شد.
سردار ابوحمزه به جریان عدم پذیرش صلح از سوی امام راحل بعد از فتح خرمشهر نیز اشاره کرد و افزود: بعد ازعملیات بیت المقدس، دنیای استکبار به این جمع بندی رسیدند که باید بحث صلح را مطرح کنند و هیئتهای مختلف از کشورهای گوناگون طی دیدارهایی با امام راحل، بحث صلح را مطرح کردند.
وی با بیان اینکه آنها در حالی موضوع نجنگیدن دو کشور مسلمان، با یکدیگر را مطرح کردند که قبل از عملیات بیت المقدس چنین موضوعی را عنوان نمیکردند و با همه توان پشتیبان صدام بودند، بیان داشت: امام راحل از هیئتهایی که به دیدار ایشان میآمدند این سؤال را مطرح میکردند که چه تضمینی است که آتش بس را بپذیریم و مدتی بعد کشورهای غربی، شرقی و استکباری صدام را دوباره تجهیز نکنند و صدام دوباره به ایران حمله کند؟ اما، آنها پاسخی بر این بحث نداشتند؛ بنابراین، امام صلح را نپذیرفت.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امام برای قبول صلح بعد از عملیات بیت المقدس ۵ مفاد انجام آتش بس، رفتن دو کشور بر روی مرزهای بین المللی، اعلام شروع کننده جنگ، پرداخت خسارت جنگ از سوی کشور شروع کننده و تنبیه شروع کننده جنگ از سوی مجامع عادل بین المللی را مطرح کردند؛ اما، هیچ کدام ازهیئتها نپذیرفتند؛ بنابراین، امام فرمودند: مبنا مفاد این ۵ بند صلح یا اگر نمیپذیرید جنگ ادامه پیدا کند که بعد از آن بحث جنگ جنگ تا پیروزی و بعد از آن جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم مطرح شد.
وی با بیان اینکه این روزها این موضوع که چرا جنگ ما ۸ سال طول کشید و چرا ما نتوانستیم بحث جنگ را تمام کنیم؟ مطرح است، بیان داشت: جنگ ما که در ۳۱ شهریور ۵۹ از سوی رژیم صدام با پشتیبانی ابر قدرتهای غرب وشرق، شورای همکاری خلیج فارس و حمایت سازمان ملل و شورای امنیت و حقوق بشر و سایر مراکز تصمیم گیری دنیا بر علیه جمهوری اسلامی آغاز شد، در ۳ خرداد سال ۶۱ بعد از انجام عملیات بیت المقدس تمام شد؛ اما، بعد از آن جنگ ما عملاً و علناً با کل استکبار شرق و غرب شروع شد و مجموعه کشورهای شرقی و غربی رسماً وعلناً همه با ما وارد جنگ شدند و از همه ظرفیت وتوان بالقوه و بالفعلشان استفاده کردند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه مفاد صلحی که امام بعد از عملیات بیت المقدس مشخص کرد و برآن مفاد اصرار کرد، ۵ بند مفاد صلح ۵۹۸ در سال ۶۷ شد و همه دنیا در برابر افکار بلند امام و انقلاب تسلیم شدند گفت: به همین دلیل است که ما میگوییم در جنگ پیروز اصلی شدیم.
وی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس در سوم خرداد سال ۶۱ نقطه عطف در ۱۳۵ عملیات بزرگ و کوچک و متوسط در ۸ سال دفاع مقدس شد، گفت:امروز روز مقاومت، پیروزی و استقامت شد و به نوعی وضعیت جنگ ما را عملیات بیت المقدس به پیروزی رساند.
سردار ابوحمزه بخش دیگری از سخنان خود به سخنان دیروز رهبری اشاره کردند و افزودند: از سال ۴۱ یا ۴۲ تا سال ۶۸ و از سال ۶۸ تا به حال در دوران امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همیشه این دو نفر در موضع عمل بودند و دشمنان اسلام در موضع عکس العمل بوده است که این موضوع به برکت اسلام و ائمه هدی، به برکت خون شهدا، ایثار رزمندگان و استقامت مردم در این ۴۰ سال است.
وی با بیان اینکه خلاصه کتاب انسان ۲۵۰ ساله به نویسندگی رهبری تشکیل نظام اسلامی و حکومت اسلامی بوده است که این مهم در دوران ائمه تنها در زمان ۱۰ سال رسول خدا و ۴ یا ۵ ساله امیرمؤمنان محقق شد، گفت: به فضل خدا اکنون نظام اسلامی شکل گرفته است و تکلیف ما در این نظام که تنفس میکنیم، واقعاً سنگین است و مهمترین تکلیفی که بر دوش ملت ماست اطاعت آگاهانه، هوشمندانه و تکلیف گرایانه و مخلصانه و ایثارگرانه نسبت به مقام ولایت است.
سردار ابوحمزه به جریان عدم پذیرش صلح از سوی امام راحل بعد از فتح خرمشهر نیز اشاره کرد و افزود: بعد ازعملیات بیت المقدس، دنیای استکبار به این جمع بندی رسیدند که باید بحث صلح را مطرح کنند و هیئت های مختلف از کشورهای گوناگون طی دیدارهایی با امام راحل، بحث صلح را مطرح کردند.
وی با بیان اینکه آن ها در حالی موضوع نجنگیدن دو کشور مسلمان، با یکدیگر را مطرح کردند که قبل از عملیات بیت المقدس چنین موضوعی را عنوان نمی کردند و با همه توان پشتیبان صدام بودند، بیان داشت: امام راحل از هیئت هایی که به دیدار ایشان می آمدند این سؤال را مطرح می کردند که چه تضمینی است که آتش بس را بپذیریم و مدتی بعد کشورهای غربی، شرقی و استکباری صدام را دوباره تجهیز نکنند و صدام دوباره به ایران حمله کند؟ اما، آن ها پاسخی بر این بحث نداشتند؛ بنابراین، امام صلح را نپذیرفت.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امام برای قبول صلح بعد از عملیات بیت المقدس 5 مفاد انجام آتش بس، رفتن دو کشور بر روی مرزهای بین المللی، اعلام شروع کننده جنگ، پرداخت خسارت جنگ از سوی کشور شروع کننده و تنبیه شروع کننده جنگ از سوی مجامع عادل بین المللی را مطرح کردند؛ اما، هیچ کدام ازهیئت ها نپذیرفتند؛ بنابراین، امام فرمودند: مبنا مفاد این 5 بند صلح یا اگر نمی پذیرید جنگ ادامه پیدا کند که بعد از آن بحث جنگ جنگ تا پیروزی و بعد از آن جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم مطرح شد.
وی با بیان اینکه این روزها این موضوع که چرا جنگ ما 8 سال طول کشید و چرا ما نتوانستیم بحث جنگ را تمام کنیم؟ مطرح است، بیان داشت: جنگ ما که در 31 شهریور 59 از سوی رژیم صدام با پشتیبانی ابر قدرت های غرب وشرق، شورای همکاری خلیج فارس و حمایت سازمان ملل و شورای امنیت و حقوق بشر و سایر مراکز تصمیم گیری دنیا بر علیه جمهوری اسلامی آغاز شد، در 3 خرداد سال 61 بعد از انجام عملیات بیت المقدس تمام شد؛ اما، بعد از آن جنگ ما عملاً و علناً با کل استکبار شرق و غرب شروع شد و مجموعه کشورهای شرقی و غربی رسماً وعلناً همه با ما وارد جنگ شدند و از همه ظرفیت وتوان بالقوه و بالفعلشان استفاده کردند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه مفاد صلحی که امام بعد از عملیات بیت المقدس مشخص کرد و برآن مفاد اصرار کرد، 5 بند مفاد صلح 598 در سال 67 شد و همه دنیا در برابر افکار بلند امام و انقلاب تسلیم شدند گفت: به همین دلیل است که ما می گوییم در جنگ پیروز اصلی شدیم.
وی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس در سوم خرداد سال 61 نقطه عطف در 135 عملیات بزرگ و کوچک و متوسط در 8 سال دفاع مقدس شد، گفت:امروز روز مقاومت، پیروزی و استقامت شد و به نوعی وضعیت جنگ ما را عملیات بیت المقدس به پیروزی رساند.
سردار ابوحمزه بخش دیگری از سخنان خود به سخنان دیروز رهبری اشاره کردند و افزودند: از سال 41 یا 42 تا سال 68 و از سال 68 تا به حال در دوران امام راحل و مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) همیشه این دو نفر در موضع عمل بودند و دشمنان اسلام در موضع عکس العمل بوده است که این موضوع به برکت اسلام و ائمه هدی، به برکت خون شهدا، ایثار رزمندگان و استقامت مردم در این 40 سال است.
وی با بیان اینکه خلاصه کتاب انسان 250ساله به نویسندگی رهبری تشکیل نظام اسلامی و حکومت اسلامی بوده است که این مهم در دوران ائمه تنها در زمان 10 سال رسول خدا و 4 یا 5 ساله امیرمؤمنان محقق شد، گفت: به فضل خدا اکنون نظام اسلامی شکل گرفته است و تکلیف ما در این نظام که تنفس می کنیم، واقعاً سنگین است و مهم ترین تکلیفی که بر دوش ملت ماست اطاعت آگاهانه، هوشمندانه و تکلیف گرایانه و مخلصانه و ایثارگرانه نسبت به مقام ولایت است.
انتهای پیام/ح