معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: تاکنون ۳۷۴ خانه بمنظور اجرای فعالیت‌های بشر دوستانه و عام المنفعه در استان کرمان راهاندازی شده است.

راه اندازی بیش از ۳۷۰ خانه هلال در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین سام زاده معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: ۱۲ خانه هلال در هفته هلال احمر در شهر‌ها و روستا‌های استان کرمان افتتاح شده است.

سام زاده بیان داشت: ایجاد خانه‌های هلال، زمینه مشارکت تمامی آحاد جامعه در خدمت رسانی، آموزش‌های امدادی و گسترش تاب آوری در جامعه را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های جمعیت هلال احمر بصورت داوطلبانه است، بیان کرد: این نهاد مردمی راه‌های کمک به نیازمندان را تسهیل می‌کند و یکی از دلایل راه اندازی خانه‌های هلال به همین منظور است.

وی با اشاره به همکاری و مشارکت مسئولان اجرایی در شهر‌ها و روستا‌ها افزود: فرمانداران، دهیاران، بخشدار و شهرداران مکانی را در روستا‌ها و شهر‌های استان کرمان برای تاسیس خانه‌های هلال اختصاص داده اند و فردی داوطلبانه مسئولیت فعالیت در این خانه‌ها را بر عهده می‌گیرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: با احداث خانه‌های هلال فعالیت‌های جمعیت هلال احمر گسترش می‌یابد و این نهاد با جذب جوانان و بزرگسالان برای آموزش امدادی، زمینه آموزش‌های تخصصی را برای این افراد فراهم می‌کند.

 سام زاده با اشاره به راه اندازی خانه‌های هلال بمنظور اطلاع رسانی و امدادرسانی در زمان وقوع حادثه گفت:: با تشکیل این مراکز در زمان بحران و وقوع حادثه می‌بایست منطقه‌ای برای انبار، پایگاه‌های امدادی، اردوگاه و محل استقرار فرماندهی را فراهم کنند.

وی افزود: هدف دیگر از راه اندازی خانه‌های هلال، انجام اقدامات سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در شهر‌ها و روستاهاست تا فعالیت‌هایی از جمله آموزش ها، گروه بندی اجتماعی، فعالیت‌های عام المنفعه و بشر دوستانه، فرهنگ سازی و آسیب‌های اجتماعی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: این خانه‌ها زمینه مشارکت جوانان و کودکان را نیز برای انجام کار‌های بشر دوستانه فراهم می‌کند.

وی با اشاره به راه اندازی خانه‌های هلال به عنوان حلقه واسط بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان تصریح کرد: این مکان‌ها خیران و نیازمندان را برای فعالیت‌های بشر دوستانه از جمله کمک دارویی و درمانی، غذایی، پوشاک و جهیزیه به یکدیگر متصل می‌کند.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر استان کرمان در ماه مبارک رمضان نیز پیگیری می‌شود، افزود: این نهاد در این زمینه آمادگی دریافت نذورات و هدایای نقدی و غیرنقدی مردمی و ارسال به نیازمندان واقعی را دارد.

وی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان با اجرای طرح همای رحمت با کمک خیران به نیازمندان این استان خدمت رسانی می‌کند.

سام زاده گفت: مردم استان کرمان از راه‌های حضوری (دستگاه‌های pos و صندوق‌های شعب جمعیت هلال احمر) و بصورت غیرحضوری از جمله خدمات بانکی (شماره حساب ۹۹۹۹۹ کشوری و شماره حساب ۵۲۹۴۹۴۹۴۰۴ برای خیران با نیت خاص) و خدمات تلفن همراه با کد ussd به شماره *۷۳۳*۵۱۵۱# می‌توانند کمک‌های خود را به جمعیت هلال احمر برای کمک به این نیازمندان ارسال کنند.

انتهای پیام/ح

راه اندازی ۳۷۰ خانه هلال در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار