راستاد مطرح کرد؛

امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی در سازمان بنادر/ سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری هند برای توسعه بندر چابهار

معاون وزیر راه و شهرسازی از سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری هند برای تأمین تجهیزات بندری به مدت 10 سال خبر داد.

امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی در سازمان بنادر/ سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری هند برای توسعه بندر چابهاربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز مراسم امضای قرارداد اولین ترمینال تمام مکانیزه معدنی و امضای تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی چابهار با حضور بهمن راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی، سیف معاون وزیر جهاد و کشاورزی و کرباسیان معاون وزیر صنعت و معدن به امضا رسید.

بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه توسعه سواحل دریایی کشور از اولویت‌های این سازمان به شمار می‌رود، گفت: توسعه سواحل مکران از سال گذشته آغاز شده به طوری که در آذرماه سال 96 شاهد بهره‌برداری از فاز اول بندر شهید بهشتی با حضور رئیس جمهور و هیئت‌های مختلف از کشورهای همسایه بودیم.

وی در ادامه افزود: در قالب بهره‌برداری از فاز اول بندر چابهار میزان ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا از دو و نیم میلیون تن به 8 میلیون تن در سال افزایش یافت.

وی تأکید کرد: با اتمام فاز اول، بندر چابهار را به سمت تبدیل شدن به یک بندر نسل سومی سوق خواهیم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با اجرایی شدن زمینه‌های توسعه در این بندر شاهد افزایش تولید و ارزش افزوده فعالیت‌های لجستیکی در این بندر خواهیم بود.

راستاد با اشاره به سرمایه‌گذاری مهم خارجی در بندر چابهار، گفت: شرکت APGL هندوستان با سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری تأمین تجهیزات این بندر را به مدت 10 سال بر عهده گرفت و این شرکت در قالب BOT پایانه کانتینری خود را تا اواسط تیر ماه به صورت موقت به بهره‌برداری می‌رساند.

وی تأکید کرد: برای توسعه آتی بندر چابهار اراضی به میزان 400 هکتار در پس کرانه‌ها تملک کردیم و با توسعه این بندر به زودی حلقه اتصال بین کشورهای حاشیه اقیانوس هند خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تفاهم‌نامه احداث بهره‌برداری و بهره‌وری از کارخانه شکر در استان سیستان و بلوچستان گفت: میزان سرمایه‌گذاری این کارخانه هزار و 240 میلیارد ریال است و ظرفیت این طرح 150 هزار تن است

راستاد تأکید کرد: مدت زمان پیش‌بینی این قرارداد 40 سال و اراضی مورد نیاز برای احداث آن 5 هکتار است.

وی افزود: ماشین‌آلات خط تولید این طرح عبارت است از طرح اسیناسیون، بخش فیلتراسیون، بخش تغلیظ و بخش کریستالیزاسیون است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی، گفت: سرمایه‌گذار این طرح، شرکت توسعه تجارت زندگی است که مقرر شده 2 هزار و 800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کند.

راستاد افزود: ظرفیت اشتغال ایجاد شده در این طرح 75 نفر به صورت مستقیم و 175 نفر به صورت غیر مستقیم است.

وی گفت: ظرفیت طرح این قرارداد 15 میلیون تن و زمین مورد نیاز برای آن 13 هکتار است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار