مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: مؤسسات خیریه‌ای که دارای مجوز فعالیت بوده و از مجوز لازم برای دریافت زکات فطریه و هزینه‌کرد آن در بین فقرا برخوردار هستند، در ساماندهی و دریافت زکات نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند.

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار کرد: طبق قوانین و نظر مقام معظم رهبری متولی جمع‌آوری زکات و ساماندهی هزینه‌کرد آن با دبیرخانه شورای زکات بوده و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به عنوان دبیر این شورا در حال عمل به وظایف محوله خود است.

وی با اشاره به اینکه صاحبان اصلی زکات فطریه فقرا بوده و تمامی مراجع تقلید نیز بر این موضوع اتفاق نظر دارند، افزود: مؤسسات خیریه‌ای که دارای مجوز فعالیت بوده و از مجوز لازم برای دریافت زکات فطریه و هزینه‌کرد آن در بین فقرا برخوردار هستند، در ساماندهی و دریافت زکات نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به موراد مصرف زکات، گفت: سال گذشته میزان زکات فطریه جمع‌آوری شده در استان اردبیل، یک میلیارد و 136 میلیون تومان برآورد شد.

دشتیبیان کرد: غرفه‌بندی مناسب مؤسسات خیریه در زمان دریافت زکات فطریه و شناسنامه‌دار کردن خیرینی که برای جمع‌آوری زکات در حال تلاش هستند به منظور ساماندهی و نظم مناسب این اقدام خداپسندانه لازم به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/ع

جمع آوری زکات فطریه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.