مجری سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته ۱۸ هزار طرح آبیاری نوین در سطح ۳۰۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛عباس زارع مشاور وزیر و مجری سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ستاد سامانه‌های نوین آبیاری  در قزوین افزود: اجرای این طرح‌ها در سامانه اطلاع رسانی طرح‌های نوین آبیاری ثبت شده است.

زارع اضافه کرد: این سامانه یک سامانه کامل و جامع در مورد رصد اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در کشور است که مورد حمایت مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و دولت قراردارد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی زمان بر است، گفت: برای تکمیل و تسریع در اجرای آن نیاز به همکاری و مشارکت کشاورزان است.

مجری سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه حدود ۸۵ درصد هزینه اجرای سیستم‌ها را دولت بصورت بلاعوض پرداخت می‌کند، کشاورزان باید برای تکمیل باقی مانده طرح مشارکت داشته باشد.

زارع افزود: ظرفیت فنی و اجرایی جهاد کشاورزی استان قزوین در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری بالاست.

وی اضافه کرد: مشکل‌ترین بخش اجرای طرح‌های نیمه تمام آبیاری نوین در استان قزوین، پرداخت نکردن خودیاری است که باید با مشارکت گسترده کشاورزان حل شود.

مشاور وزیرجهاد کشاورزی گفت: استان قزوین همواره پیشرو در بخش کشاورزی و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است به طوریکه اولین تشکل آب بران در این استان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

جلسه ستاد سامانه‌های نوین آبیاری در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.