نماینده میاندوآب گفت: کیفیت پایین کار کمیسیون‌های باعث ارجاع متعدد لوایح و طرح‌ها می‌شود.

ارجاع متعدد طرح‌ها و لوایح به کمیسیون‌ها به شان مجلس لطمه می‌زندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 2 خرداد) مجلس  در تذکری با استناد به بند 11 ماده 24 آئین نامه داخلی مجلس،گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد ارجاع اکثر طرح‌ها و لوایح به کمیسیون‌ها از سوی نمایندگان و هیئت رئیسه هستیم.

وی افزود: ظاهرا ارجاع لوایح و طرح ها در حال تبدیل شدن به یک قاعده  است و این بیانگر این است که طرح‌ها و لوایح ایرادات زیادی دارند، یا هیئت رئیسه نسبت به جمع کردن این طرح ها و لوایح تدبیر لازم را انجام نمی‌دهند و دائم آنها به کمیسیون ارجاع می‌شود، باید پذیرفت این روال به شأن مجلس لطمه می زند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: مجلس جایگاهی است که باید تمام حرف‌های اساسی کشور در آن زده شود همچنین در قانون اساسی آمده که تمام افراد در قبال قانون یکسان هستند اعمال تبعیض به هر دلیلی خارج از قانون موجب آسیب به نظام جمهوری اسلامی و مجلس است.

علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت خطاب به محبی نیا اظهار کرد: ارجاعات متعدد طرح ها و لوایح به کیفیت کار کمیسیون ها باز می‌گردد لذا کمیسیون ها لازم است کار کارشناسی بیشتری در کمیسیون صورت گرفته و از کارشناسان دعوت شود تا متون قانونی منقح شود و وقت مجلس هم کمتر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار