مذاکره‌کننده هسته‌ای دولت اوباما در پی خروج دولت ترامپ از برجام در مصاحبه با رادیو نیویورکر گفت که او و همکارانش در طول مذاکرات می‌دانستند که چنین احتمالی در آینده وجود دارد.

وندی شرمن: ما در طول مذاکرات برجام می‌دانستیم که احتمال لغو این توافق وجود داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مذاکره‌کننده هسته‌ای دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در پی خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای ایران در یک مصاحبه رادیویی گفت هیات مذاکره‌کننده آمریکا در طول مذاکرات برجام می‌دانست که احتمال لغو این توافق از سوی واشنگتن وجود دارد.

وندی شرمن در ابتدای مصاحبه خود با رادیو نیویورکر در پاسخ به این سوال که برجام چگونه شکل گرفت، گفت: من پیش از انعقاد برجام، با صدها نفر در داخل دولت آمریکا مذاکراتی انجام دادم، با کنگره و اندیشکده‌های واشنگتن مذاکره کردم، با همکاران خودم مذاکره کردم و البته با اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج [فارس] هم مذاکره کردم. مذاکره فرآیند بسیار پیچیده‌ای است اگر شما آن را درست انجام دهید. در واقع باید هر لحظه آماده ترک میز مذاکره باشید؛ همانطورکه «جان کری» (وزیر خارجه سابق آمریکا) و من چندین بار در طول مذاکرات برجام می‌خواستیم این کار را انجام دهیم اما در پایان به یک توافق رسیدم.»

وی در ادامه در پاسخ به سوال مجری که با اشاره به انتقادات ترامپ و جمهوری‌خواهان در آن زمان از توافق هسته‌ای با ایران از او پرسید چقدر این احتمال را در نظر داشتید که آنچه درباره آن مذاکره می‌کنید، پابرجا نماند، گفت: «قطعا ما در طول مذاکرات برجام می‌دانستیم که احتمال لغو این توافق [از سوی آمریکا] وجود دارد.»

شرمن ادامه داد: «مذاکره‌کنندگان ایرانی نیز در طول این مذاکرات مدام می‌پرسیدند ما از کجا بدانیم شما این توافق را لغو نخواهید کرد و من می‌گفتم راهی برای پی بردن به این وجود ندارد همانطورکه ما نمی‌دانیم شما به این توافق پایبند خواهید ماند یا نه!»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
پس باید برگردیم به گذشته و بگوییم: خانم وندی شرمن! اگر در علوم پزشکی خصوصیاتی همچون فریبکاری و ناراستی پایه و اساس زیست شناختی و ژنتیکی داشته باشد، پس در واقع این شمایید که باید به آزمایش DNA خود تن بدهید! در واقع این امریکایی ها هستند که فریبکاری در ذاتشان و در DNA شان است. مگر نه؟
واقعا اینطور نیست؟!
دنیا خیلی کوچک است و انسانها در آن خیلی زود رسوا می شوند.
پس شاید بهتر بود دهانتان را سنجیده تر باز می کردید و یا خوب است امروز به جسارت و بی اخلاقی خود و هموطنتان اعتراف کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
شما که اینو میدونستید چرا ایران رو قبلش این همه تحریم کردین، بعد توافق هم درست حسابی تحریم ها لغو نکردین، الانم بازم تحریم میکنید! ، شما خودتون که سلاح هسته ایی دارید و شروع کننده جنگ های منطقه هستید چرا ایران متهم به داشتن میکنید در حالی متهم اصلی خودتون هستید،
شما تو واژه انسانیت دقیقا کجاش قرار گرفتید ؟ ، این سیاست کثیف نشات گرفته از قلب های مریض شماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
شما که این خروج آمریکا از توافق را میدونستید چرا بیش از ۱۲ سال ملت ۸۰ میلیونی ایران را سرکار گذاشتین این یک نوع خیانت به جامعه جهانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
شما كه اينو ميدونستين چرا جريمه هايي برا جلوگيري از فرار از تعهدات پيش بيني نكردين
آخرین اخبار