بهره برداری از ۱۵۰ پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تاپایان سالشوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در  سفر به اراک در جمع نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و مدیران ستادی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با اشاره به سابقه ۵۰۰ ساله ایرانی‌ها در بازسازی و توسعه عتبات عالیات، از بهره‌برداری ۱۵۰ پروژه ستاد تا پایان سال خبر داد.

شوشتری افزود: علت اتمام این طرح‌ها همه به خاطر مهندسی قوی ایرانیان از گذشته تاکنون است و علت دیگر مربوط به مردم عاشق و محب اهل بیت است که نذوراتشان تاکنون کمک شایانی به این ستاد کرده و هر ساله بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نذورات مردمی صرف بازسازی عتبات عالیات می‌شود.

وی اضافه کرد: مهمترین پروژه‌ای که امسال به بهره برداری می‌رسد پروژه صحن حضرت فاطمه زهرا (س)در نجف اشرف است که ۲۲۰ هزار مترمربع زیربنا دارد و ۶ سال است این پروژه در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌کنیم که این پروژه برای ۵۰۰ سال آینده استحکام داشته باشد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ادامه داد: بیش از ۱۵ اکیپ از هنرمندان زیباسازی کشور کار نمای صحن حضرت فاطمه را انجام می دهند و در کربلا هم تاکنون توسعه‌ای بیش از ۱۶۴ هزار مترمربع داشته‌ایم.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی هم در این جلسه گفت: استان مرکزی استانی است که وفادار به مکتب اهل بیت در طول هزار و۲۰۰ سال گذشته تاکنون است و در حال حاضر نیز آمادگی لازم را داریم تا کمک‌های لازم را به ستاد عتبات عالیات داشته باشیم.

مردم و دولت از فرصت پیش آمده برای کمک به بازسازی عتبات و عالیات استفاده کنند

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: عتبات عالیات در گذشته بیش از ۴۰۰ سال به علت حاکمیت‌های نالایق مغفول مانده و حال فرصتی برای ایران و عراق از جانب خدا به دست آمده که باید مردم و دولت از این فرصت استفاده کنند و مردم ایران و عراق باید قدر شناس باشند و دست به دست یکدیگر دهند و نگذارند که دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

وی افزود: همیشه جبهه عزت و شرف در برابر دشمنان کوردل پیروز است و باید خلاء‌هایی که در گذشته وجود داشته و خلأ‌های آینده با چشم اندازی ۵۰۰ ساله برطرف شود.

آقازاده استانداری مرکزی گفت: اگر امروز عتبات عالیات به درجه مطلوبی از کیفیت در طی سال‌های اخیر رسیده است نتیجه تلاش و زحمات ایرانیان است و هر قدمی که در این راستا برداشته شود از ثواب خیر بی نصیب نیست.

استان مرکزی برجسته در بازسازی عتبات عالیات

آقا زاده افزود: یکی از برجسته‌ترین استان‌های کشور در بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی است که این مهم نتیجه تلاش مسئولین ستاد استان و عشق مردم به اهل بیت است.

وی اضافه کرد: در بازسازی عتبات عالیات باید کیفیت مدنظر باشد تا استحکام این بنا‌ها به بالای ۵۰۰ سال برسد که نتیجه آن این است که نام ایران و ایرانی سالیان سال بر این بنا‌ها منقش می‌شودو این بنا‌ها نمایشگاهی از هنر و مهندسان ایرانی است که تمام زائران می‌توانند آن را از نزدیک ببینند.

در پایان این جلسه از مسئولان ۱۰ سال گذشته ستاد عتبات عالیات استان مرکزی تجلیل شد و آقای نجفی جانشین سابق این ستاد به عنوان مسئول جدید عتبات عالیات استان منصوب شد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: کربلا ، عتبات عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.