داریوش امانی معاون حملونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مهمترین دلیل اعتراض کامیونداران، افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو بوده است، گفت: با توجه به نوسانات قیمت ارز متأسفانه برخی لوازم یدکی از جمله لاستیک و سایر قطعات خودرو با رشد قیمتی مواجه شده است.
وی ادامه داد: در 2-3 سال گذشته کرایه رانندگان کامیون افزایش نیافته است، بنابراین درخواست افزایش کرایه رانندگان منطقی است.
امانی گفت: با برخی از اتحادیههای لوازم یدکی برای رفع نیاز این بخش مذاکراتی صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: با بحثهای کارشناسی انجام شده کرایه رانندگان کامیون 15 تا 20 درصد باید افزایش یابد، اما هم اکنون در مرحله اخذ مجوز از دستگاههای دولتی هستیم.
امانی افزود: افزایش عوارض در سبد هزینه رانندگان چندان تأثیرگذار نیست و از سوی دیگر این عوارض در بحث ایمنی جادهها هزینه میشود که این خود به نفع رانندگان کامیون است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای تصریح کرد: موضوع گرانی قطعات، لوازم یدکی خودرو و افزایش کرایه رانندگان را از طریق ستاد تنظیم بازار پیگیری کردهایم.
وی مسائل روز بیمهای رانندگان کامیون را از دیگر مشکلات این بخش دانست و گفت: 50 درصد بیمه رانندگان را دولت از طریق یارانه پرداخت میکند که متأسفانه به دلیل ایجاد اشکالاتی در سازمان تأمین اجتماعی و بیمه این موضوع با مشکل روبهرو شده است و سازمان راهداری با پیگیریهایی که انجام داد تمامی اشکالات ایجاد شده را رفع کرد.
انتهای پیام/
حالا خیالشون آسوده شد که از گردونه گرونی جا نماندند
این چه وضعی؟
مرگ بر امریکا و کسانی که به عمد ناراضی تراشی میکنند
وقتی در کشور در عرض یک ماه قیمت فقط لاستیک بقیه رو عرض نمیکنم یک میلیون تومان گران میشود چگونه راننده باید جوابگوی این همه هزینه و استهلاک باشد درصورتی که هرساله درامد همه اقشار افزایش یافته ولی رانندگان ۳الی ۴ سال است که هیچ گونه افزایش کرایه نداشتع اند و حالا با اعتراض فقط ۱۵درصد ان هم به صحبت و جلوگیری از اعتراض انها صورت گرفته
فعلاً که تو شیراز بنزین گیر نمی آد!