رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ذخایر معدنی سال ۹۶ در نقاط مختلف این استان کشف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان؛ نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان گفت : کشف یک درصد از مجموع یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن ذخیره کلی کشف شده مواد معدنی سیستان و بلوچستان مربوط به سال گذشته است.

میرشکار افزود: از مجموع یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی کشف شده استان بیش از ۶۸۳ میلیون تن آن دارای پروانه بهره برداری و ۴۱۰ میلیون تن نیز آماده واگذاری به سرمایه گذاران برای بهره برداری است.

وی بیان کرد: شن و ماسه، خاک رس، آهک و مارن، لوماشل، گچ خاکی، گرانیت، مرمر، آنتیموان، کرومیت، منگنز، مس، آهن، گارنت، سیلیس و سنگ چینی مهمترین مواد معدنی سیستان و بلوچستان بحساب می‌آیند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: از کل میزان ذخایر کشف شده مواد معدنی سال گذشته استان ۳۹ درصد مواد معدنی فلزی، ۱۱.۵ درصد مواد معدنی غیر فلزی، ۲۵ درصد سنگ‌های تزئینی و نما و ۲۴.۵ درصد مصالح ساختمانی است.

انتهای پیام/ع

کشف مواد معدنی سیستان و بلوچستان

برچسب ها: معدن ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار