دستگاه آموزش خلبانان فلایت چک به همت دو خلبان شیرازی، در فرودگاه شیراز طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کشتکار طراح دستگاه سی پی تی اظهار کرد: با ساخت این دستگاه خلبانان هواپیمای فلایت چک در شیراز آموزش تئوری می‌بینند، در صورتی که پیش از این خلبانان برای این آموزش‌ها به خارج از کشور اعزام می‌شدند و این موضوع هزینه بسیار بالایی را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه دستگاه بومی سازی شده سی پی تی مدرن‌تر از مشابه خارجی آن به صورت رایگان در شیراز آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: خلبانان فقط برای شرکت در دوره آموزشی شبیه ساز این پرواز به خارج از کشور اعزام می‌شوند.

کشتکار اضافه کرد: با ساخت این دستگاه ایران به تنها کشور در زمینه آموزش تئوری و پیش نیاز شبیه ساز هواپیمای فلایت چک در غرب آسیا مبدل شده است.

وی بیان کرد: از ویژگی‌های آموزش خلبانان در پرواز فلایت چک، ارتقاء ایمنی، افزایش سرعت آموزش، کیفیت پرواز‌ها و کاهش هزینه آموزش است.

طراح دستگاه سی پی تی ادامه داد: هواپیمای فلایت چک وظیفه بازرسی و کنترل عملکرد دستگاه‌های کمک ناوبری را در فرودگاه‌های مختلف بر عهده دارد.

کشتکار افزود: در کشور ١٤ خلبان، هدایت این هواپیما را بر عهده دارند که با سرعت بخشیدن و ارتقاء آموزش‌ها امنیت همه پرواز‌ها تامین می‌شود.

انتهای پیام/ن

ساخت دستگاه آموزش خلبانان فلایت چک در شیراز

برچسب ها: هواپیما ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.