کشف تجهیزات ساخت کشورهای غربی از تروریست‌ها در ریف دمشق + فیلم

از مناطق مختلف ریف دمشق که در اشغال تروریست‌ها بود، صد‌ها قبضه سلاح و تجهیزات ساخت کشور‌های غربی کشف شده است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه؛ نیرو‌های ارتش سوریه ملزومات پزشکی، انواع سلاح، دستگاه‌های مخابراتی، نقشه‌ها و تجهیزات مختلفی را هنگام عملیات پاکسازی مناطق یلبدا، ببیلا و بیت سحم در جنوب دمشق کشف و ضبط کردند.

هیام ادیب خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارشی گفت: در عملیات ادامه دار پاکسازی شهرک‌های یلدا، ببیلا و بیت سحم که توسط نهاد‌های ذی‌‌ربط با همکاری کمیته‌های آشتی و اهالی این شهرک‌ها صورت می‌گیرد، مقادیر زیادی انواع سلاح، موشک، مهمات جنگی و مواد منفجره کشف شد. تروریست‌ها این سلاح‌ها و مهمات را در مخفی گاه‌هایی زیر زمین مخفی کرده بودند.

این کشفیات همچنین شامل مقادیر زیادی مهمات جنگی ساخت کشور‌های غربی است. موشک، مواد منفجره، انواع تفنگ از جمله قناصه، آرپی جی، تجهیزات مخابراتی، گاز اشک آور و ماسک‌های ویژه ضد سلاح شیمیایی از دیگر اقلام کشف و ضبط شده در شهرک‌های یاد شده است.

یکی از فرماندهان ارتش سوریه با نشان دادن برخی از تسلیحات کشف شده گفت: «این مهمات جنگی ساخت محلی است مانند خمپاره عیار ۲۰، عیار ۶۰ و عیار ۸۲. همچنین مقادیری تجهیزات مخابراتی کشف شده است که تروریست‌ها از آن‌ها برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کرده اند. همچنین مواد منفجره و بمب‌هایی که تروریست‌ها آماده کرده بودند تا در محل استقرار یگان‌های ارتش کار بگذارند».

خبرنگار الاخباریه سوریه ادامه داد: همچنین تجهیزات حفاری و دستگاه‌های تراش و لوله‌های خرطومی و پمپ‌های بزرگی کشف و ضبط شده است که تروریست‌ها از آن‌ها برای تهویه تونل‌هایی که در منطقه حفر کرده بودند، استفاده می‌کردند.

نیرو‌های ذی‌ربط در عملیات پاکسازی یک بیمارستان صحرایی کشف کردند که ملزومات و تجهیزات پزشکی در آن وجود داشت که برای ضد عفونی کردن و عملیات جراحی استفاده می‌شده است. همچنین ملزومات پزشکی و مواد بیهوشی که از بیمارستان‌های دولتی به سرقت رفته بود، در این بیمارستان صحرایی کشف شده است.

یکی از این نیرو‌ها دراین باره گفت: «در این بیمارستان صحرایی، تجهیزات عمل جراحی به طور کامل وجود دارد تجهیزات ویزیت بیماران و اکوی قلب نیز وجود دارد».

خبرنگار الاخباریه سوریه ادامه داد: این‌ها اندکی از اسرار تروریست‌هاست که در شهرک‌های غوطه شرقی بودند و نیرو‌های ویژه دیگر اسرار آنان را روز‌های آینده فاش خواهند کرد.

انتهای پیام/
 

کشف سلاح‌های غربی از تروریست‌ها در سوریه + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.