معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت : در سال گذشته ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان کمک خیران به نیازمندان جمع‌آوری شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ ذوالفقاری معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از وظایف کمیته امداد امام خمینی (ره) رسیدگی به امور محرومین و محرومیت‌زدایی است و در این راستا نیازمند انفاق مردم است.

وی افزود: کمیته امداد مسئولیت ترویج فرهنگ خیرخواهی و کار‌های خدا پسندانه در جامعه را بر عهده دارد و مردمی سازی فرآیند محرومیت‌زدایی از خانواده و زندگی نیازمندان از دیگر مأموریت‌های امداد بوده و در جمع‌آوری صدقه ۷ و نیم میلیون مشترک صدقات و ۸۰۰ هزار حامی در بحث ایتام و محسنین وجود دارد.

ذوالفقاری گفت: سال گذشته کمیته امداد توانست ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان کمک با مشارکت خیرین جمع‌آوری و به مصرف نیازمندان برساند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشوربا اشاره به اینکه ۶ نیاز پایه در بین نیازمندان امداد وجود دارد افزود: برای هر طیف یک گروه خیر می‌تواند همکاری کند که یکی نیاز مسکن است و در این نیاز کل صنعت ساختمان می‌تواند همراهی داشته و به نوعی همه آن‌هایی که در حوزه ساخت و ساز نقش دارند می‌توانند کمک کار باشند و در حوزه اشتغال، کارآفرینان و دارندگان سرمایه در حوزه کاریابی، آموزش، محل کسب و کار می‌تواند کمک یار امداد باشند.

وی  گفت: نیاز بعدی مددجویان در بخش جهیزیه است که سالانه تعدادی از دختران و پسران و همسرانی که تنها زندگی می‌کنند و نیاز به پشتیبانی دارند امداد آماده همکاری با تولیدکنندگان لوزام خانگی در جهت رفع نیاز‌های این قشر است و نیاز به آموزش در حوزه تحصیلی است که امروز موسسات مورد نظر باید در بخش‌های مختلف از جمله نوشت ابزار و تحصیلی کمک کنند.

ذوالفقاری بیان کرد: در بخش نیاز معیشت هم تمامی کارخانجات که تولید مواد غذایی دارند می‌تواند یاری گر امداد باشند و در مجموع امروز امداد درصدد است با کل اقتصاد ایران برای تامین این ۶ امر همکاری کند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: امسال ۳۶ میلیارد تومان برای تعامل با خیریه برای مددجویان مشترک در سرشش فصل آماده تعامل و کار مشترک است و سبب می‌شود منابع تجمیع و به سرعت به مناطق محروم و نیازمندان برسد.

وی با بیان اینکه امداد به دنبال این است تا جمع‌آوری کمک‌های مردمی با هزینه کم و سرعت بیشتری انجام شود افزود: در تلاش هستیم تا جمع‌آوری کمک‌ها قابل اعتمادتر شود و امداد به دنبال این است سرعت لحظه‌ای که خیر در نرم افزار مشارکت در کار خیری انجام می‌دهد به حداقل زمان برسد که این نرم افزار امنیت بالایی دارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه در ماه رمضان کمک‌های مردمی و خیرین افزایش می‌یابد اظهار داشت: کمیته امداد تلاش می‌کند تا شناخت وسیع‌تری از وضعیت فقر داشته باشد تا بتواند اطلاعات بیشتری به خیرین بدهد.

وی  افزود: گاهی کمک‌ها و خیرات زیادی داریم که استفاده می‌شود، اما به دست مستحق واقعی نمی‌رسد و اگر نوع نیاز خانواده مشخص شود می‌توان کمک بیشتری کرد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بیان کرد: بخشی از کمک‌ها مربوط به صدقات است که سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان صدقه و ۵۵۰ میلیارد تومان کمک به ایتام و ۳۷۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری و در مردم در اختیار امداد قرار داده شد.

وی همچنین ادامه داد: مردم و خیرین در عید فطر و قربان سال گذشته در طرح ایتام و ... در مجموع ۲ هزار ۱۳۰ میلیارد تومان مشارکت داشتند و امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

ذوالفقاری افزود: امداد آمادگی دارد در هر جایی که امکان جذب خیرین باشد ورود پیدا کند که در مجموع در کشور ۱۰ میلیون خیر وجود دارد.

وی از وجود هزار مرکز نیکوکاری در کشور خبر داد و افزود: مراکز نیکوکاری در جمع آوری کمک‌های مختلف فعال است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: سال گذشته ۱۰۱ میلیارد تومان فطریه توسط کمیته امداد جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام / ط آ

توزیع 101 میلیارد تومان فطریه در بین نیازمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.