عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران به هیچ‌عنوان زیر بار زورگویی‌های ایالات متحده نرفته و تاریخ به عقب باز نمی‌گردد.

اظهارات سخیف  پمپئو و دیگر سیاستمداران آمریکا نتیجه‌ای جز دلخوشی کاذب عاید آنها نمی‌کند/تاریخ به عقب باز نمی‌گردد

 

غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات روز گذشته مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده مبنی بر قرار دادن 12 شرط پیش روی ایران برای برداشتن تحریم‌ها، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که وزیر امور خارجه تازه‌کار آمریکا از پشت کوه آمده و اطلاعاتش به‌روز نیست، لذا به وی پیشنهاد می‌دهم که تاریخ مبارزات ایران را به خوبی مطالعه کند.

وی افزود: دولت آمریکا روزگاری در ایران حاکمیتی برای خود داشت، به نحوی که 46 هزار مستشار نظامی این کشور عضو ارتش ایران بودند و ایرانیان را زیر چکمه‌های خود لگدکوب می‌کردند، اما مردم ایران با لگدی آنها را از ایران بیرون راندند و کار به جایی رسید که سربازان نیروی دریایی آمریکا جلوی پای پاسداران نیروی دریایی ما زانو زدند و ذلت و خواری خود را نشان دادند.

اظهارات پمپئو نتیجه ای جز دلخوشی کاذب ندارد

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: بیان چنین صحبت‌های سخیفی از زبان پمپئو و دیگر سیاستمداران آمریکا نتیجه‌ای جز دلخوشی کاذب عاید آنها نمی‌کند، چرا که ملت ایران به هیچ‌عنوان زیر بار زورگویی‌های ایالات متحده نرفته و تاریخ به عقب باز نمی‌گردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی امروز قوی‌تر از 40 سال گذشته است و بازهم در دهان آمریکا خواهد زد؛ لذا سیاست‌های ایالات متحده نه تنها در ایران، بلکه در منطقه نیز خنثی خواهد شد.

وی ادامه داد: آمریکا امروز در ضعیف‌ترین موقعیت تاریخی خود بسر می‌برد و اگر به منحنی قدرت آمریکا نگاه کنیم، خواهیم دید که سیر نزولی داشته، لذا بهتر است مایک پمپئو مطالعه کند تا شاید اندکی بفهمد.

جواب ابلهان خاموشی است

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به بهترین موضعی که مسئولان کشور باید در برابر اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا بگیرند، در پایان خاطرنشان کرد: بهترین موضع همان موضعی است که رئیس مجلس در پیش گرفت و گفت پاسخ وزیر امور خارجه آمریکا را باید با سکوت داد، چرا که جواب احمقان خاموشی است.

گفتنی است؛ مایک پمپئو در سخنرانی اخیر  خود  گفته که ایران باید اجازه بازرسی به آژانس بدهد. دوم، باید ایران تولید آب سنگین را متوقف کند. سوم، برنامه موشکی ایران باید متوقف شود. چهارم، ایران باید زندانیان و شهروندان بی‌گناه دیگر کشورها را آزاد کند. پنجم، ایران باید دخالت در عراق، سوریه  و یمن را متوقف کند.»

پامپئو همچنین مدعی شد:‌ «در گام سوم ما از مردم ایران حمایت می کنیم و مردم با اعتراض‌های اخیر نشان دادند از حکومت‌شان ناراضی هستند. بحران‌های مالی و زیست‌محیطی را شامل می‌شود. فساد کشور را فرا گرفته است. رژیم از مردم خود می دزدد.»

وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد:سازوکارهایی راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات ایران به اندازه کافی قوی نبود. برجام نتوانست مانع از توسعه موشک‌ها شود. ایران از پول‌های برجام برای دامن‌زدن به جنگ‌ها در خاورمیانه استفاده کرد. ایران در زمان برجام حرکت خود در منطقه را توسعه داد.».

وی در ادامه سخنان ضدایرانی خود گفت: «اگر جمهوری اسلامی ایران رفتار خشونت آمیز خود را پایان دهد، ما آماده هستیم که روابط دیپلماتیک با تهران را از سر بگیریم. کمک به اقتصاد ایران کنیم و برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را یاری بدهیم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: اصولگرایان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار