۳۰۰ هزار قطعه بچه فیل ماهی خاویاری امسال در مرکز بازسازی وحفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری با روش تکثیر مصنوعی تولید شد.

معصومی رئیس مرکزبازسازی وحفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ۳۰۰ هزار قطعه بچه فیل ماهی پرورشی امسال  در این مرکز تولید و ۲۲۰ هزار قطعه به استان‌های گیلان و گلستان  ارسال شد.

معصومی از تکثیر مصنوعی ماهیان خاویاری در این مرکز با هدف بازسازی ذخایر ماهیان دریایی و توسعه آبزی پروری و تولید خاویار در بازار جهانی خبرداد و گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان خاویاری امسال در این مرکز تولید شود.

وی با بیان اینکه  تکثیر و بازسازی گونه‌های نادر دریایی در این مرکز انجام و برای ۱۵۰ مرکز خصوصی پرورش ماهیان خاویاری کشور ارسال می شود،افزود: این مرکز توان وظرفیت تولید غذای طبیعی بچه ماهیان خاویاری را دارد.

رئیس مرکزبازسازی وحفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری گفت: آلودگی، دخالت‌های انسانی و توسعه صنعتی در حاشیه رودخانه‌ها سبب شد تا ماهیان مولد به داخل رودحانه‌های مادر مهاجرت نکنند که این امر سبب کاهش ذخایر و نابودی نسل بسیاری از آبزیان از جمله ماهیان خاویاری می‌شود.

رئیس مرکزبازسازی وحفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری گفت: متخصصان این مرکز که از سال ۷۴ وظیفه تکثیر و بازسازی ذخایر دریا را آغاز کردند تاکنون بیش از ۴۰ میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری تولید و در دریا رهاسازی کردند.

وی  به ۲۷ گونه ماهی خاویاری موجود در جهان اشاره کرد و افزود: ماهی خاویاری از ماهیان با ارزشی است که ۵ گونه آن در دریای خزر زیست می‌کنند.
انتهای پیام /ر

اجرای طرح تکثیر مصنوعی ماهیان خاویاری در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.