فرماندار شهرستان تبریز ،گفت:بیش از ۸۵ درصد زباله‌های شهری قابل بازیافت است.

قابلیت بازیافت ۸۵ درصد از زباله‌های تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ علیار راستگو فرماندار شهرستان تبریز،گفت: با مدیریت صحیح می‌توان این حجم از زباله‌های شهری را به چرخه مصرف بازگرداند.


او در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تبریز با بیان اثراث نامطلوب شیرابه زباله‌ها بر محیط زیست و سلامت شهروندان افزود: با توجه به وضع نامناسب محل دفن پسماند شهری تبریز، ساماندهی آن در اولویت قرار گرفته است.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند‌های شهرداری تبریز هم مدیریت زباله‌ها و پسماند‌ها را در حفاظت از سلامت افراد و محیط زیست مهم و حیاتی برشمرد و افزود: روزانه هزار و ۲۰۰ تن زباله در تبریز تولید می‌شود با این حال هنوز سیستم جامع و پیشرفته بازیافتی وجود ندارد و تنها یک واحد خصوصی تولید کمپوست برای بازیافت زباله‌های آلی غذایی در این کلانشهر فعال است.


علیرضا اصغری با تاکید بر فرهنگ سازی درخصوص تفکیک زباله از مبدا به منظور کاهش پسماند، تامین سلامت آیندگان و همچنین کاهش هزینه‌های تفکیک زباله گفت: درصددیم با تبلیغات محیطی و آموزش‌های لازم به دانش آموزان، در این زمینه گام برداریم هر چند معتقدیم موفقیت این طرح به مشارکت جدی همه شهروندان نیازمند است.

 

انتهای پیام/

 

قابلیت بازیافت ۸۵ درصد از زباله‌های تبریز

برچسب ها: پسماند ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.