وزیر ورزش و جوانان در واکنش به کم بودن سهمیه بوکس دربازی‌های آسیایی گفت: سهمیه این رشته در مسابقات جاکارتا هنوز قطعی نیست.

سلطانی فر: سهمیه بوکس در جاکارتا هنوز قطعی نیستبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی هندبال گفت: با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک تصمیم گرفتیم از اردو‌های تیم‌های ملی بازدید کنیم. این دیدار‌ها در آینده افزایش پیدا می‌کند. قصد داریم گزارشات مکتوب را با مشاهدات خود تطبیق دهیم و در جریان اتفاقاتی که رخ می‌دهد، باشیم و با همکاری کمیته ملی المپیک به حل مشکلات بپردازیم.

سلطانی فر اضافه کرد: طی دیدار‌هایی که در این هفته از اردو‌های تیم های ملی داشتیم شاهد تلاش بازیکنان و ورزشکاران در آستانه بازی‌های آسیایی بودیم. امیدوارم ورزشکاران با آمادگی کامل در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند. بازی‌های سختی درآسیا داریم. چرا که با وجود قدرت‌های برتر آسیا مانند چین، ژاپن و کره جنوبی شش کشور برای تصاحب جایگاه‌های چهارم به بعد با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

او درباره وضعیت هندبال تصریح کرد: همیشه فکر می‌کردم چرا اتفاقات خوب والیبال در هندبال نمی‌افتد چرا که این رشته ظرفیت‌های خوبی دارد و از لژیونر‌های زیادی بهره می‌برد بطوری که دوازده هندبالیست ایرانی لژیونر هستند. با برنامه ریزی و تلاشی که با مدیریت رحیمی آغاز شده و سوابقی که او در مدیریت ورزش دارد و با عنایت به ظرفیت بالای هندبال، یقین دارم دوران جدیدی را در هندبال شروع کردیم و سال‌های آینده خبر‌های خوبی از هندبال می‌شنویم. هندبال توانایی خوبی برای درخشش در بازی‌های جاکارتا دارد و با برنامه ریزی پنج تا ۱۰ ساله هندبال هم همچون والیبال می‌تواند به قدرت برتر قاره کهن تبدیل شود.

وزیر ورزش و جوانان با ابراز رضایت از جذب سرمربی جدید تیم ملی هندبال گفت: این سرمربی از سوابق خوبی برخوردار است و در حرکت جدید هندبال ایران می‌تواند به ما کمک کند تا موفقیت‌های این رشته رقم بخورد.

او درباره کم بودن سهمیه بوکس نسبت به رشته‌های دیگر بیان کرد: سهمیه‌ها در بوکس قطعی نشده است. بعد از تغییراتی که در بوکس انجام شد و نیروی جوانی وارد این فدراسیون شد که کادرفنی خوبی را برای تیم ملی انتخاب کرد و فضای جدیدی در این رشته به وجود آمد. معتقدم در آینده نزدیک خبر‌های خوبی از بوکس به گوش خواهد رسید.

سلطانی فر خاطر نشان کرد: کارشناسان و متخصصانی از وزارت ورزش در کارگروه‌هایی میزان سهمیه‌های رشته‌های مختلف را بررسی کرده اند. این سهمیه‌ها در شورای عالی بازی‌های آسیایی بررسی می‌شود. این ستاد از یک سال و نیم پیش تشکیل شده است و درادامه المپیک جوانان و المپیک ۲۰۲۰ را هدف قرارداده است. برای اولین بار است که برنامه ریزی برای المپیک از سه سال و نیم پیش آغاز شده است.

انتهای پیام/

اظهارات سلطانی فر درباره وضعیت ورزش ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار