یک نشریه آمریکایی نوشت نمایندگان کنگره آمریکا در حال آماده‌سازی طرحی برای مجازات بانک‌های اروپایی متهم به دور زدن تحریم‌های ایران هستند.

بررسی طرحی در کنگره برای مقابله با اقدامات اروپا در دور زدن تحریم‌های ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی واشنگتن ‌فری‌بیکن با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت نمایندگان کنگره آمریکا در حال آماده‌سازی طرحی برای مجازات بانک‌های سرمایه‌گذاری اروپایی از طریق ممانعت از دسترسی آنها به نظامی مالی آمریکا، در صورت دور زدن تحریم‌های ایران هستند.

در این گزارش آمده است کشورهای اروپایی در حال حاضر در حال بررسی گزینه‌های زیادی برای مقابله با تحریم‌های شدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران هستند تا بتوانند به روابط تجاری خود با تهران ادامه دهند. اقدامات اروپا در این زمینه باعث ناخشنودی کنگره آمریکا شده است و قانونگذاران این کشور از هم اکنون در حال تدارک یک برگه سیاسی جدید هستند تا کشورهای اروپایی که تحریم های ایران را دور می زنند با مجازات های سختی از سوی واشنگتن مواجه شوند.

در ادامه این گزارش آمده است کشورهای اروپایی در هفته های اخیر با برگزاری نشست هایی پشت درهای بسته در تلاش برای یافتن راهکارهایی برای ادامه روابط تجاری با ایران پس از اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا علیه این کشور هستند. اعضای اتحادیه اروپا به دنبال احیای قانون مقابله با تحریم‌های آمریکا موسوم به «قانون مسدودکننده» هستند. این قانون که سال 1996 میلادی تصویب شد، شرکت‌های اروپایی را به نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران موظف می‌‌کند. این اقدام بروکسل رویارویی نهایی میان آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر آینده روابط تجاری با ایران پس از اعلام تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌های تهران محسوب می شود.

در بخش دیگری از این گزارش به نقل از چندین منبع آمده است مخالفان ایران در کنگره آمریکا اکنون در تدارک طرحی برای مقابله با اقدامات اروپا در دور زدن تحریم‌های ایران هستند. آنها یادداشت سیاسی جدیدی را آماده کرده‌اند که در آن نقشه مقابله با بانک‌های سرمایه گذاری اروپایی و ممانعت از دسترسی آنها به نظامی مالی آمریکا در صورت دور زدن تحریم های ایران ترسیم شده است. این برگه سیاسی را ریچارد کُلدبرگ، مشاور ارشد مؤسسه به اصطلاح دفاع از دموکراسی تنظیم کرده است.

انتهای پیام/

تلاش کنگره برای مقابله با دور زدن تحریم‌های ایران از سوی بانک‌های اروپایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
اروپاییا و روسا و چینیا دارن وقت خودشونو تلف میکنن که ترامپیا رو راضی کنن اینا جز زبون زور زبون دیگه ای حالیشون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
هر چي اين اروپائياي بدبخت ميخوان با خوبي و خوشي اين خرابکاری آمريكا رو جم كنن نميشه و آمريكا آخرش كار رو به جاهاي باريك ميكشونه
آخرین اخبار