داریوش باباییان می‌گوید تصمیم گیرنده‌های سینمایی و آن‌هایی که نبض تولیدات را در سینما به دست گرفتند، صاحب پول‌هایی می‌شوند که ...

چرا فیلم‌های کم هزینه پرسود تولید نمی‌شود؟داریوش بابائیان تهیه‌کننده سینما، درباره علت ساخته نشدن فیلم‌هایی با هزینه پایین و سوددهی خوب و منطقی از اکران آنها، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نوع فیلمسازی بخش خصوصی به نحوی است که کاملاً روی هزینه‌ها حساب می‌کند و اگر برگشت نداشته باشد، زمین خواهد خورد. نکته قابل تأمل اینجاست که هیچ ارگان فرهنگی از این بخش حمایت نمی‌کند.

وی افزود: می‌توان گفت بخش خصوصی یکی از بدبخت‌ترین بخش هاست که از آن انتظار کار فرهنگی دارند، به آن خط مشی می‌دهند و ... اما حمایت در حد صفر دارد.

وی اضافه کرد: در این وانفسا تصمیم گیرنده‌های سینمایی و آن‌هایی که نبض تولیدات را در سینما به دست گرفتند و چند نفر هم بیشتر نیستند، صاحب پول‌هایی می‌شوند و به عناوین مختلف دست به پولشویی زدند و از هرجا که بتوانند پول بیشتری به جیب بزنند،  ورود می‌کنند.

این تهیه کننده گفت: این افراد به عنوان نمونه، با بازیگر یا بازیگرانی قرارداد دستمزد‌های بالایی می‌بندند، اما بخشی از آن را به جیب خودشان می‌زنند. در نتیجه فقط در یک قلم، اتفاقی رقم می‌زنند که دیگر این بازیگر برای بخش خصوصی که دستمزد‌های کمتری می‌دهد، بازی نخواهد کرد و شاهد فیلم کم خرج نخواهیم بود و در آخر چوبش بر سر بخش خصوصی خواهد خورد.

بابائیان تصریح کرد: تا زمانی که خانه سینما به طور جدی روی این بحث کار نکند و تعدادی تهیه کننده مورد تایید را برای بخش تولیدات سینما انتخاب و معرفی نکند، مشکل حل نخواهد شد و امنیت شغلی بوجود نمی‌آید. بخش خصوصی حمایت نمی‌شود و در نتیجه سینما سالم‌تر پیش نخواهد رفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار