مسجدی گفت: جامعه جهانی باید در برابر اقدامات یکجانبه آمریکا که امنیت و صلح جهانی را به مخاطره می اندازد، بایستد.

جامعه جهانی باید در برابر اقدامات آمریکا که امنیت جهانی را به مخاطره می‌اندازد، بایستدبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق یکشنبه شب در مراسم ضیافت افطاری که برای مقامات دولتی، رهبران و شخصیت های سیاسی و نخبگان علمی و فرهنگی عراق در سفارتخانه ایران در بغداد برگزار شد گفت: آمریکا با نقض همه قوانین بین المللی با انتقال سفارتخانه اش به قدس شریف، دشمنی با جهان اسلام را آشکار کرده است.

وی از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین مرتکب می شود ابراز تاسف کرد و گفت که جامعه جهانی باید در برابر این گونه اقدامات یکجانبه آمریکا که امنیت و صلح جهانی را به مخاطره می اندازد، بایستد.

ایرج مسجدی از جلوه های آشکار تهدید امریکا علیه صلح و امنیت جهان را خروج غیرقانونی و یکجانبه از برجام عنوان کرد و گفت که برجام یک سند بین المللی بود که علاوه بر امضای آن توسط کشورهای 1+5، به تصویب شورای امنیت سازمان ملل نیز رسیده بود.

سفیر کشورمان در عراق ادامه داد که آمریکا با خروج از برجام ثابت کرد که واشنگتن هرگز به تعهدات و توافقنامه های که می بندد احترام نمی گذارد و اعتماد بین المللی نسبت به آمریکا از بین رفته است.

مسجدی همچنین برگزاری انتخابات اخیر پارلمانی در عراق را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت و افزود که جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه آماده است تا تجربیات علمی و توسعه ای خود را در اختیار عراق قرار دهد.

مراسم ضیافت افطاری، سنتی است که سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در عراق هرساله به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان برگزار می کند و در آن مقامات و شخصیت های کشوری و لشکری و رهبران سیاسی عراق حضور پیدا می کنند.

علما و فضلای اهل سنت و شیعیان و همچنین سران عشایر و شخصیت های علمی و فرهنگی و نخبگان این کشور از دیگر حضار شرکت کننده در این مراسم هستند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
هیچ کس جرئت نداره به امریکا تو بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
امریکا ننگت باد مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
الان سایه ی جنگ روی سر پايگاههاي آمریکا و اسرائیله و در صورت جنگ اونا هستن که طعم جنگ مارو میچشن.ديگه گذشت اون زمان که ما از کشور یا ابر قدرتی بترسیم.الان وزن سنگین منطقه اراده ی ماست و اگه آقا دستور بده یک پایگاه هم از بین این همه پایگاه اسرائیل و آمریکا سالم نميمونه و خسارت تریلیون دلاری به آمریکا وارد میکنیم بخاطر همین کنگره ترسیده که اعلام جنگو با ایران طابع مقررات احزاب و گروههای مختلف کرده.چون این منافعي که قراره زغال بشه تو خاورمیانه فقط مال تامپ نیست.مال کنگره و گروههای مختلف ديگه هم هست....
آخرین اخبار