رئیس محیط زیست بروجرد گفت: روزانه حدود ۴۵۰ کیلو زباله عفونی در بروجرد تولید می‌شود که از این میزان ۳۰۰ کیلو در بیمارستان‌ها بی خطر سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی مصطفی وند رئیس محیط زیست بروجرد  گفت: بی خطر سازی زباله‌های عفونی یکی از موضوعات مهم است که متاسفانه رها کردن این زباله‌ها در سطح شهر و یا قرار دادن آن‌ها در کیسه زباله به عنوان زباله عادی سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: روزانه حدود ۴۵۰ کیلو زباله عفونی در بروجرد تولید می‌شود که از این میزان ۳۰۰ کیلو در بیمارستان‌ها توسط دستگاه اتوکلاو بی خطر سازی می‌شود، ولی مابقی زباله‌های عفونی که حدود ۱۵۰ کیلو است مربوط به مطب‌های خصوصی، دندانپزشکی و دیگر مراکز تولید زباله عفونی است که تا کنون نسبت به بی خطر سازی این زباله‌ها اقدامی نکرده اند.

مصطفی وند اظهار داشت: تا کنون اخطار‌های زیادی برای بی خطر سازی زباله‌ها ارائه شده، اما تا کنون اقدام اساسی صورت نگرفته، اما ظرف مدت ۲ هفته همه مطب‌های پزشکی، کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌هایی که مجهز به دستگاه اتوکلاو نیستند موظف هستند در راستای جمع آوری زباله‌های عفونی همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته وی در راستای این برنامه که با همکاری نظام پزشکی برگزار شد قرار است همه مطب‌ها و مراکز نسبت به جمع آوری زباله‌های عفونی و بی خطر سازی آن‌ها در یکی از بیمارستان‌های بروجرد همکاری کنند و در غیر این صورت پروانه مطب آن‌ها تمدید نخواهد شد.

رئیس محیط زیست بروجرد تصریح کرد: مطب‌ها و مراکزی که دستگاه بی خطر سازی زباله ندارند روزانه حدود ۱۵۰ کیلو زباله تولید می‌کنند که ضروری است تا نسبت به این برنامه اقدام کنند.

انتهای پیام/م

روزانه حدود ۴۵۰ کیلو زباله عفونی در بروجرد تولید می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.