رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد گفت:: یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان مشاغل سنتی این شهرستان اعطاء می‌شود

اعطاء تسهیلات به هنرمندان مشاغل سنتی تایبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، عبدالرحیم تاج محمدی افزود: در راستای حمایت از تولید داخلی کالای ایرانی 400 نفر از بانوان شهرستان مرزی تایباد به هنرصنایع دستی فَرَت بافی (تون بافی) مشغول هستند

وی گفت:فرت بافی یکی از اصلی‌ترین صنایع دستی حوله بافی و از قدیمی‌ترین صنایع دستی جنوب این استان است که این هنر بومی قدمت چند صد ساله در این شهرستان دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد تصریح کرد: این اداره نسبت به شناسایی و پرداخت تسهیلات جهت افراد پشتیبان مشاغل خانگی به تعداد 21 نفر با اعتبار یک میلیارد و 50 میلیون ریال و افراد مستقل مشاغل خانگی به تعداد 16 نفر و اعتبار 800 میلیون ریال اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد کارگاه‌های فرت بافی در شهرستان را 250 دستگاه اعلام کرد افزود: با این تعداد کارگاه فعال در روستا‌های شهرستان تایباد تعداد 400 نفر مشغول به کار هستند.

تاج محمدی گفت: همچنین سال قبل 100 درصد اعتبار اختصاص داده شده به حوزه صنایع دستی تایباد جذب شد و 80 درصد اعتبارات این شهرستان به حوزه صنایع دستی و هنر فرت بافی اختصاص دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه روستای جوزقان یکی از مراکز اصلی صنایع دستی دراین شهرستان مرزی دانست گفت: این هنر نسل به نسل در این شهرستان انتقال یافته و از معدود هنر‌هایی است که کمتر به فراموشی سپرده شده و از رونق خوبی برخوردار می‌باشد و نیز یکی از سوغات و ره آورد سفر به این شهرستان بحساب می‌آید.

گفتنی است، انواع حوله دست، حوله حمام، دستمال دستُ و چادرشب از محصولات کارگا‌ه‌های فرت بافی هستند.

انتها پیام //ح. ص.


اشتغال 400 نفر از بانوان شهرستان تایباد به هنر صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.