مسئول مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل ارشاد اسلامی همدان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان روزانه یک جزء قرآن در موسسات قرآنی همدان قرائت می‌شود.

قرائت روزانه یک جزء قرآن در موسسات قرآنی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی بادامی، مسئول مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری محافل انس با قرآن روزانه یک جزء در موسسات قرآنی خبر داد و اظهار کرد: ٣٣ موسسه قرآنی در استان همدان وجود دارد که ٢٥ موسسه در شهرستان همدان قرار دارد.

وی از برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن در موسسه معراج اسدآباد خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه خوشنویسی با موضوع آیات قرآن کریم نیز در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

مسئول مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه تفسیر قرآن کریم در موسسه فانوس هدایت برگزار می‌شود، افزود: کلاس‌های آموزشی روخوانی و روانخوانی و تدبر در قرآن نیز از برنامه‌های عادی این موسسات است.

بادامی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمک هزینه برگزاری کلاس‌های آموزشی به موسسات پرداخت می‌شود، بیان کرد: حمایت مالی از برگزاری کلاس‌های آموزشی، مفاهیم و حفظ قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان آمار درستی از تعداد حافظان قرآن کریم داد، گفت: در آزمون سال ٩٦ پنج هزار و ١٢٦ نفر حافظ قرآن از یک جزء تا کل قرآن شرکت کردند که یک‌هزار و ٨٠ نفر آنها از آقایان و چهار هزار و ٤٠٦ نفر رابانوان تشکیل دادند.

مسئول مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در خصوص همکاری این موسسات با مدارس نیز گفت: آموزش و پرورش برای این مسئله اقدام کند که در این خصوص برای کمک به آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن به آموزش و پرورش پیشنهاد داده‌ایم.

انتهای پیام/ د

تلاوت آیاتی از قرآن در موسسات قرآنی همدان

برچسب ها: وزارت ارشاد ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.