نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد پناه دادن مقامات یونان به کودتاچیان ترکیه‌ای مایه تأسف است.

انتقاد ترکیه از یونان به سبب پناه دادن به کودتاچیانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بینعالی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه، اعلام کرد پناه دادن مقامات یونان به کودتاچیان ترکیه‌ای مایه تأسف است. ییلدریم در مصاحبه ای که در روزنامه یونانی «تو ویما» منتشر شد، اعلام کرد مخالفت دولت یونان با تصمیم اعطای پناهندگی به کودتاچیان تدبیر مثبتی است. نخست وزیر ترکیه افزود کودتاچیانی که به یونان فرار کردند باعث مرگ بسیاری از غیرنظامیان شدند. آنها قصد داشتند رئیس جمهور ترکیه را که منتخب مردم بودند، ترور و نظام دموکراتیک ترکیه را سرنگون کنند.

درخصوص آنچه که به بحران بین دو کشور در خصوص دریای اژه مربوط می شود، ییلدریم گفت یونان با وضعیتی مواجه است که انگار همه دریای اژه متعلق به این کشور است. نخست وزیر ترکیه افزود تنش بین آنکارا و آتن در مورد دریای اژه تنها با تلاش های ترکیه قابل حل نیست و یونان نیز باید برای حل این بحران تلاش و عاقلانه و منطقی رفتار کند.

ییلدریم افزود: «زمانی که یک هواپیمای جنگی یونان در دریای اژه سقوط کرد من مستقیما با الکسی سیپراس نخست وزیر یونان تماس گرفتم و به او تسلیت گفتم و سال گذشته 921 هزار شهروند ترکیه از یونان بازدید کردند و ما نیز 595 هزار گردشگر یونانی را در ترکیه پذیرفتیم. تقویت روابط بین دو کشور به برطرف کردن پیش داوری ها کمک خواهد کرد».

انتهای پیام/

اظهارات ییلدریم درباره روابط میان ترکیه و یونان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار