با بهره برداری از ۱۴ حلقه چاه، بحران کم آبی در شهرستان تالش رفع خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛کاظم لطفی مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: برای رفع بحران کم آبی در شهرستان تالش بزرگترین طرح عمرانی با اعتباری افزون بر ۳۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ۱۴ حلقه چاه تا نیمه خرداد سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و حفر و راه اندازی ۷ چاه دیگر نیز تا پایان سال انجام می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان خاطر نشان کرد: همزمان از یک چاه فلمن آب شرب با ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه به طور موقت برای آبیاری ۵ هزار هکتار از اراضی پایین دست شهرستان تالش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاظم لطفی از لایروبی سردهنه‌ها و ایجاد سازه‌های آبی در فصل زراعی امسال در تالش خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی همچنین از تجهیز و راه اندازی چاه فلمن آب شرب به سیاهداران تالش به طول ۱۰ کیلومتر خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح از هفته گذشته آغاز شده و با اعتباری افزون بر ۱۴۰ میلیون ریال تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گیلان در پایان به پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه سد لاستیکی رود خانه کرگانرود اشاره و تصریح کرد: اولین سد لاستیکی شهرستان تالش که هم اکنون بر روی رودخانه کرگانرود در حال اجرا است با برآورد هزینه حدود ۱۲۰ میلیارد ریال تا پایان سال در شهرستان تالش به بهره برداری خواهد رسید.

 

انتهای پیام/م.ع

بهره برداری از ۱۴ حلقه چاه برای بحران کم آبی در شهرستان تالش

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.